Hoe zit het ingangssignaal voor ADC?

L

leonken

Guest
In het algemeen, wat zijn de specificaties van het input signaal dat zal worden bemonsterd door ADC?
Hoe groot is het ingangssignaal amplitude?
Hoe groot is het ingangssignaal frequentie?
Hoe groot is het ingangssignaal macht?

Uw vraag is alleen algemene ..
Als ik zeg dat de meeste van de ADC input bereik van 0-5V zal hebben zal het slechts ten dele waar.
Ingangssignaal max. frequentie?Dat hangt af van de sampling rate.Ook hier vindt u ADC's die kunnen comvert in ms, ls, ns ...
Ingangssignaal macht?Ik zou het woord "te verwaarlozen" .. ergens in LWS regio ..

bedoel je dat er geen negatief signaal, alleen positieve ingangssignaal (groot dan 0)?

Afhankelijk van de A / D converter kan elk bereik -1 willen digitaliseren om 1V of 0 tot 2V of 0 tot 5V, enz. Kies de juiste basis van uw aanvraag!

U kunt praten alleen over bepaalde ADC IC.
Bijvoorbeeld de AD676 (http://www.analog.com/UploadedFiles/Data_Sheets/16663304ad676.pdf).
Hier moet je 3 voedingsspanningen 5, 12 en -12, spanning referentie (VREF) is tussen 5Vdc en 10Vdc en de Vin bereik is / - VREF ..

Ik denk dat het moeilijkste wat is het hebben van goede instrumenten, zoals goede prestaties signaal generator, logica analyzier enz.

U moet test LSB en alle Ones, en een in alle andere MSB nul.Als differentieel, de negatieve.

Ik denk dat de testen hangt af van de resolutie van de ADC u ontworpen.

Als de Spec lager is dan sommige DAC in de markt.je kunt er een kopen en ontwerp een test raad zelf.Het is niet nodig om een hoge prestatie-instrument hebben.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back