Hoe weet ik of ik moet een vaste punt van floating-point?

A

Antonio_Magma

Guest
Mijn project omvat de implementatie van een OFDM transciever met behulp van een DSP.

Ik heb momenteel mijn lijst teruggebracht tot 2 DSPs:
TMS320C6416 DSK (Fixed-punt) Kosten: USD500
TMS320C6713 DSK (Floating-point) Kosten: USD400

Vraag
Hoe bepaal ik of mijn applicatie is een vast punt of floating-point processor?

Het hangt van de algrithm van uw OFDM transciever.

Is er een drijvend wijzen calulation in?Mag het antwoord is altijd ja.Echter, als het er niet veel zwevende wijzen caculation, kan u nog steeds gebruik maken van de fixed point DSP.Omdat vast punt algrithm is gemakkelijk te hanteren, de meeste ontwerper willen vast punt DSP gebruik in ieder geval dat de complexiteit wordt nog steeds binnen zijn / haar vermogen te hanteren.

Om de zaken eenvoudig te maken, als je de poort algrithm kon gemakkelijk in een vast punt algrithm gebruik van het fixed point DSP.

Of u kunt gebruik maken van vaste-of floating-point is afhankelijk van uw aanvraag.Je moet het dynamisch bereik te onderzoeken (dat wil zeggen het verschil tussen de grootste en kleinste getallen die kunnen optreden in uw berekening) en lawaai vloer die uw toepassing vereist.Beide zullen waarschijnlijk worden beperkt door uw ADC / DAC fasen.Dat zal dan bepalen of u floating-point rekenkunde (High Dynamic Range, maar meestal langzamer dan integer rekenen voor dezelfde $ $ $) of fixed-point, en hoeveel bits van precisie die u nodig hebt.

Je zou kunnen simuleren uw aanvraag in bijvoorbeeld Matlab om uit te vinden hoe de vaste / floating point beperkt het dynamisch bereik en afronding lawaai in uw aanvraag.Een ander alternatief is om te proberen om het te doen met behulp van theoretisch iets als interval rekenkunde (vindt de bovenste en onderste grenzen fout als gevolg van afrondingen / truncatie).Dit zal waarschijnlijk heel moeilijk te doen voor een ingewikkeld systeem als een OFDM zendontvanger.

Ik ben van plan om alleen de uitvoering van een 64 of misschien 128 FFT alleen, zonder complexe codering.Ik heb gedaan wat simulaties in Matlab en ze zijn een aantal floating point waarden, omdat het complexe getallen gaat.

Wat ik van plan ben is om een Simulink-model van mijn systeem te bouwen en dan C-code te genereren uit de Embedded Doelstelling voor TI6000.

Er zijn echter een heleboel blokken voor DSP's en embedded Target voor TI6000 vaste punt in Simulink.

Betekent het in dit geval zal het veiliger om een vaste-punt-processor te krijgen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back