Hoe weet ik hoeveel stroom van een opamp kan uitvoeren?

G

greenplanet

Guest
Hoe weet ik hoeveel stroom van een opamp kan uitvoeren met behulp van Cadence Spectre?
wat zou de test circuit eruit?
Als ik naar fab de opamp, hoe moet ik testen?

bedankt.

U kunt config de opamp als buffer en sluit een 1ohm ten uitvoer met de helft tussen VCC en vee.Voer vervolgens een klein sinusgolf en opsporen van de huidige productie.Je kan gelijk in testen met uitzondering gebruik maken van een grotere weerstand

in Cadence Spectre, je opamp
de laatste fase transistor grootte en terugkoppelcircuit parameters specificeren de output huidige mogelijkheden!

Sluit OPamp als een buffer voor voorbeeld en zet tussen de output en gemalen idc ...
Vervolgens simuleren dc sweep voor gelijkstroom van IDC bijvoorbeeld uit-1m ... 1m
Als OPamp heeft genoeg huidige capaciteit uitgangsstroom mag niet van invloed zijn op een spanning tussen positieve en negatieve input knoop moet worden afgesloten.Zo niet dan zie je dat opamp werkt niet meer

bedankt alle ..

maar is het nodig om de opamp uitgang een lopende zeggen over 1 mA zodanig dat kan worden gekarakteriseerd na fabricage?

Als de opamp wordt gekenmerkt op wafer, wat voor soort test structuren moeten worden opgenomen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back