Hoe vind oppervlakte van een NMOS of PBO gezien de specerij model

R

Resistance

Guest
Hoi,
dat was mijn vraag ..Hoe is de zone van de MOS berekend uit de specerij model

groeten

als ik rgt wanneer u extract ur layout uur (dit vooral met betrekking tot Tanner's L-Edit) u krijgt een kruid bestand waarin alle dimensies ur xsistor r ook gewonnen ....corrigeer me als ik verkeerd ben.bedankt,
Prasad

Hoi,
I dont know abt dat maar ik vraag iets anders.
Ik wil weten whethet jus met een specerij model in de hand kan ik berekenen oppervlakte van een MOS-of logische poort .?????
groeten

Nee, ik denk niet dat dat mogelijk is, omdat de enige genoemde afmetingen zijn het kanaal breedte en lengte, hoef je niet met vermelding van eventuele andere aspecten met betrekking tot metalen contacten of oxide laag of iets anders.

Salam.

Hoi!

Voor de berekening van de oppervlakte van een MOS-apparaat, W en L zijn de vereiste parameters.Een model bestand definieert alle parameters van MOS, behalve deze twee.Dus hebben model bestand alleen zal niet helpen voor u gebied berekening.U HAV te specificeren W andd L waarden in ur SPICE bestand terwijl met inbegrip van het model.

Kundan

kundan_pv wrote:

Hoi!Voor de berekening van de oppervlakte van een MOS-apparaat, W en L zijn de vereiste parameters.
Een model bestand definieert alle parameters van MOS, behalve deze twee.
Dus hebben model bestand alleen zal niet helpen voor u gebied berekening.
U HAV te specificeren W andd L waarden in ur SPICE bestand terwijl met inbegrip van het model.Kundan

HI Ahmed!

Ik ben momenteel werken met TSPICE en hav gezien Mosis & baan model bestanden.model bestand bevat waarden van DISPOSITIF CAPACITANCES, GRDING COEFFICIENT, MOBILITEIT en andere parameters, afhankelijk van de MOSFET MODEL ur gaat gebruiken. (ik m gebruiken BSIM-49).u zijn voor L en W te specificeren op grond technologie en design respectievelijk ur.Furtther!Ik din't zei iets als "W en L toereikend zijn voor de omgeving calulation".Deze twee parameters zijn onder de oppervlakte die nodig zijn voor de berekening, maar niet vermeld in het model-bestand.

Precies wat ruimte wil je berekenen?U wilt weten op het gebied van de poort voor het berekenen van de weerstand van de poort, enz., of het gebied van de difuccion om de weerstand of uitputting capaciteit van de Bron en afvoer vervolg berekend.

PD De parameter voor de berekening van de oppervlakte van de difussion is in het SPICE-bestand.
Dus, laat me weten wat ruimte wilt u berekend en ik vertel je wat je nodig hebt parameter ok.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back