hoe u FPGA-keuring?

B

backstreet

Guest
Denkt u dat het een goede baan?
hoe denk je van deze baan?
ik

Het heeft verschillende betekenissen:

1) Controleer de netlist gewonnen na FPGA programmeren.
2) Controleer of het ontwerp in de raad en het ontwikkelen / ontwerpen faciliteiten om dit soort van verificatie.

Ik
zou liever de tweede, omdat er geen pluisvrije instrumenten om dat te doen.Merk op dat het afhankelijk is van de FPGA boards en je moet een gedetailleerde informatie van FPGA boards.

Groeten,
KH

Hallo, mijnheer khorram
Bedankt voor uw suggestie.
Nu, mijn rol is FPGA controle over een kleine chip (ongeveer 600 rij RTL code)
, en mijn taak is de tweede volgens wat u hebt gezegd.
Maar mijn raad is een beetje simpel inderdaad,
Ik denk dat deze vorm van verificatie is dia inspanning.
hoe denk je ervan?

Groeten,
backstreet.

Hi backstreet,

Ik denk dat als je beginners in de digitale ontwerp, zal het geweldig.Maar je moet je kennis en probeer het ontwerpen van een systeem in ASIC doelwit.Want je kan enkele ervaringen en leren over bepaalde gebieden, zoals de plaatsing en routing in layout generatie, die geen noot in het streefcijfer FPGA ontwerp.

Groeten,
KH

Ik denk dat de fisrt een die de
heer khorram had gezegd is ook belangrijk en complex, met name in de grote ontwerp.het invole allerlei mathods schriftelijk testbank.het
is een kunst.

Het is een moeilijke baan ...de verificatie ingenieur heeft om te proberen alle mogelijkheid om stempel op het eindproduct voor dit vereist benchmarks.Het is een uitdagende baan als u zeker WUD ontdekken nieuwe grenzen terwijl veryfyin elke versie van FPGA geproduceerd ..eigenlijk is WUD veel beter als haar ASIC controle ..bredere en betere mogelijkheden ..maar aneway als newbie haar altijd beter te beginnen met dit ..meer knoledge die WUD altijd helpen.

met groet,

Hi khorram, ljunesnow en arunragavan,

Hartelijk dank voor uw advies!
Uw advies maakt me een beter beeld op FPGA verification.I ben een newbie in digitale ontwerp-, en nu mijn rol is FPGA controle over een 8-bits' MCU.Ik heb 2 vragen:

1) het is MCU, dus ik moet leren Vergadering taal goed, hè? Nu heb ik een boek
<<Art Of Assembly taal>> i vertelt over PC's Vergadering language.and als de
MCU's Vergadering taal is meer nodig?

2) Nu moet ik erkennen het belang van de verificatie verification.But wat je
genoemd, zijn allemaal om verificatie FPGA? En ik heb een aantal boeken over de controle, bijvoorbeeld <<ASIC.and.FPGA.Verification.A.Guide.to.Component.Modeling>>
, <<Advanced Formele Verification>>. Ze vertellen veel bewerkingen met gehele getallen over verificatie.
Maar ik weet niet hoe de verificatin kan worden gerealiseerd in FPGA? En met welk soort
taal?

Het spijt mij dat mijn quenstion is zo amateuristisch ...

Met vriendelijke groet
backstreet

U moet weten Vergadering taal, want je moet schrijven sommige Testbanken en implementeren van de hardware.
Ik beveel u het schrijven van een C-code als gouden model.Golden model: een hoog model van het ontwerp die geen bugs.Deze C-code is vergelijkbaar met een simulator van de MCU.Na de uitvoering van uw hardware, kunt u verschillende testbenches voor zowel als de gelijkwaardigheid van hen.Deze vorm van verificatie heet Gelijkwaardigheid gecontroleerd (EG).

Groeten,
KH

Hi khorram,
i am backstreet.i begonnen om te leren <<the kunst van Vergadering taal>>.
Maar hoe kan ik gebruiken C-code voor de simulatie van de MCU?
Zou je het erg toont me wat informatie over dat?

Groeten
backstreet

Khorram,

Ik zou raden je leert hetzij Verilog of VHDL om te doen hardware design of simuleren een ontwerp.Het
is niet erg gecompliceerd, omdat je al weet dat de hardware en de programmering basics.

Het kan een afgestudeerde cursus te kunnen gebruiken C-codes voor de simulatie van een hardware-omgeving.

algemeen niet kan verifiëren van alle conditie, dus als design,
moet u overwegen testbaar

Met FPGA's die u alleen maar functioneel en timing verificatie.Dus in principe bent u controleren of de logica die u hebt uitgevoerd is wat je wilde.Dit gezegd hebbende dit gebied wordt ook steeds belangrijker, omdat tegenwoordig de ontwerpen geport naar FPGA is ALO toeneemt.Dus als de opzet is bescheiden dan kun je gewoon schrijven Testbanken en scripts voor de simulatie van het ontwerp.Dus als u met een MCU in de FPGA u kennis te maken met de assembleertaal zodat u controleren of de MCU binnen de FPGA inderdaad gedragen als een MCU.Dus de scripts worden in principe doen en dat je nodig hebt voor een testbank in sommige hdl zoals verilog of VHDL te voeden deze waarden en zich aan de uitgang.Zoals sommigen hebben erop gewezen you dont behoefte aan een model MCU in C of een andere taal om te controleren of zij met succes als zij
isnt zeer complex in fucntionality.Meer over het modelleren is tijdrovend en niet zonder fouten en zijn alleen gerechtvaardigd wanneer het ontwerp is ingewikkeld zoals soc's.

sante.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back