hoe tridiagonale matrix in matlab vorm

R

ramani

Guest
hi voor iedereen, wat is de syntax gebruikt in Matlab om tridiagonale matrix vormen uit de beschikbare lager, hoofd-en de bovenste diagonale elementen. als ik T1 = diag (MD1) + diag (LD1, -1) + diag (ud1, 1);, is het niet werkt voor 2 × 2 tridiagonale matrix. voor 2 × 2 matrix tridiagonale alle elementen moeten aanwezig zijn. is er een matlab-programma beschikbaar voor dit?

Ik denk dat dat statement OK is, als ons begrip is hetzelfde voorbeeld: diag ([1,2]) + diag (1, -1) + diag (2,1) ans = 1 2 1 2 diag ([1,? 2,3]) + diag ([1,2], -1) + diag ([1,2], 1) ans = 1 1 0 1 2 2 0 2 3

Maar als ik gebruik de uitdrukking hieronder geeft het verkeerde antwoord. diag (1) + diag (1, -1) + diag (1,1) ans = 1 2 2 1

hallo de eerste diag in uw overzicht genereert slechts een constante 1, wat betekent, het is gewoon een plus is aan de som (diag (1, -1), diag (1,1)) kunt u zien uit de volgende: diag (1) ans = 1? diag (1, -1) ans = 0 0 1 0? diag (1,1) ans = 0 1 0 0 dus je moet de al de diagnal elementen die aangeven in je matrix net als deze diag ([1 , 1]) of diag ([1,0]), dan zal het wel goed.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back