Hoe tot toepassing van een kristal oscillator op een mixer?

C

Circuit_seller

Guest
Hoi

Ik wil een Crystall oscillator van toepassing op een mixer, en wilt ongewenste harmonischen.Wat is de beste oplossing?

Groeten

Afhangen van de mixerfrequency bereik.
In sommige gevallen kunt u het ontwerpen van een subharmonic mixer zodat de Cristal Oscillator is de LO.
Als de LO te hoog in de frequencyrange, controleer dan of je het kunt modulat door de gegevens en gebruik vervolgens de Cristal als de IF.

DJ

Oscillator zal hebben harmonischen ware dingen, maar wat erger is de mixer.Alle harmonischen kunnen worden opgeheven in beide gevallen met behulp van filters.

Als dit is zeer belangrijk voor u, eerste filter de uitgang van de oscillator en vervolgens in een versterker die in staat is met een vermogen van 10 dB of zo meer dan nodig is om de mixer rijden.Deze 'back off' moet de versterker zeer lineair.

Heb je simuleren het circuit en vond een probleem met de harmonischen?
Gaat u de mixer ontwerp?Als dat zo is kunt u het ontwerpen van een parallel of antiparallel paar diodes om de even of oneven harmoics.Als je niet kunt een smalle band BPF op de Cristal uitgang.
DJ

veel hangt af van het soort kristal oscillator u van plan bent te gebruiken.in het geval van een type Pierce oscillator, moet u het signaal van de input-kant van de actieve apparaat.op dit punt moet het signaal een pure sinwave worden met weinig harmonische inhoud.Als je de keuze hebt, gebruik dan AGC selflimiting ontwerp houden van de harmonischen tot een minimum.gebruik maken van een ontwerp waarmee u het signaal nadat het is gefilterd door de kristallen goeden zou zijn: emmiter gekoppeld, Pierce, Butler.Hoop dat dit helpt.

Hoi

Ik wil een 21.4MHz - 455kHz LO Signaal aan een Active mixer met behulp van een Crystall oscllator.Ik wil een BPF ontwerp na de Crystall harmonische oscillator te verwijderen, dus mijn quetsion is "Wat is de beste configuratie".
LO Motorkracht is-10dBm.

Met vriendelijke groet

Als u op zoek bent naar een goede prestatie filter dan ik zou adviseren dat je gewoon kopen een goedkope monolithische kristal filter gecentreerd op 21.4MHz.Ik denk dat je kunt deze kopen van de plank van Digikey.in volume, zijn deze filters zeer goedkoop.

Weet u zeker dat de harmonischen die door de Xtal oscillator zijn "slecht" voor uw conversie mixer?
Aangezien de mixer is een niet-lineaire apparaat, genereren binnen een hoog niveau van harmonischen, dus de harmonischen die door de oscillator kan een NON probleem.

Zoals ik begrijp u hebt gemaakt je geest en kwam tot de conclusie dat voor een specifiek kristal oscillator heb je voor het filteren van harmonischen.
U vindt MURATA LPF gewoonlijk gebruikt voor de DC.Of een kristal of LC LPF.
Als u de meest problematische harmoinc weet denken te hebben BSF plaats.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back