Hoe te voorspellen de bandbreedte van een patch-antenne?

D

DrunkBear

Guest
Sommige literaturen (door Chu, enz.) hebben gesproken over de grenzen van elektrisch foundamental kleine antenne.
Zijn er soortgelijke conclusie op moderne antennes (patch antennes bijvoorbeeld)?
Bedankt!

Δf / f_res ~ 1.2 (D / D) (in de vrije ruimte)

waarin d de hoogte van de pleister boven de grond vlak en W is de breedte (meestal een halve golflengte)

Hoi,

Jackson en Alexopolus heeft een empirische formule het voorspellen van het BW van een rechthoekige en vierkante patch-antenne

Voor die VSWR <2;

BW = 3,77 ((εr - 1) / εr ˛) (W / L) (t / λo)

waar;
εr = substraat dialectric constant
L = lengte = 0.49λo / √ εr (voor vierkant of rechthoekig)
W = breedte = L (voor vierkante patch) of
W = width = 2L (voor rechthoekige patch)
t = dikte ondergrond
λo = golflengte in de vrije ruimte

mee dat steeds meer substraat t zal het BW, maar zal ook verminderen directiviteit.Goodluck ...

De meeste patches bandbreedtes lijken te hebben op de orde van 5 tot 15 procent.Wanneer slots en bezuinigingen worden toegevoegd aan de mix en toename van de dikte lijkt het erop dat 25 tot 35 procent haalbaar is.Deze lijken goed te worden in wat wordt gerapporteerd als breedband.Ik heb slechts een paar verwijzingen naar de antennes pleister met ongeveer 50% bandbreedte.

Ik ben geïnteresseerd in patch zoals antennes die dicht exploiteren of boven 50%.bandbreedte (in de magnetron band).

Als iemand heeft gevonden referenties in de literatuur voor hoge bandbreedte patch zoals antennes Ik zou graag de visa, dus ik kan lopen van aanvullende informatie.

vfone wrote:

Δf / f_res ~ 1.2 (D / D) (in de vrije ruimte)waarin d de hoogte van de pleister boven de grond vlak en W is de breedte (meestal een halve golflengte)

In het algemeen denk ik van een patch als enige vorm over een soort van groundplane.In dat verband grote bandbreedte en dun substraat trekken in tegengestelde richting.Tot overmaat van ramp patch radiatoren zijn meestal in de orde van een halve golflengte door een halve golflengte.Quarter golflengte dimensionering en dun is waarschijnlijk niet in de kaarten, tenzij -5 tot -10 dBi is een aanvaardbaar niveau te krijgen.

Er is een andere regel voor antennes: De antenne is altijd te dang groot.

Er zijn een reeks monopolen dat grote bandbreedte, maar een nodig heeft om de omvang van de groundplane beschouwen als goed wanneer we kijken naar de werkelijke grootte effect hebben.Het is praktisch om ontwerpen voor bandbreedtes veel verder dan 50%.Denk LPD en spiralen.Ik heb ontworpen en getest vele vormen van zowel opereert vanuit L via ku-band en af en toe duwde de band randen zowel lager en hoger.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back