Hoe te stoppen met draaien en een speelgoed auto?

J

jjd58

Guest
hi there .. Ik doe een project dat moet weer een speelgoed auto 90 graden naar rechts wanneer zij tot een vaste verbinding.Elke suggestie dat op?Trouwens, ik moet ideeën over wat het stoppen op een bepaalde locatie te .. Please help me ... alle ideeën zullen doen ... please ..

P / s het speelgoed auto werkt op een batterij .. (sensor kan worden gebruikt? Indien kan, wat voor soort sensor?)

Bedankt ...
Laatst gewijzigd door jjd58 op 07 mei 2006 7:36; bewerkt 2 keer in totaal

Hoe zit het met een line-volgende systeem?Maakt gebruik van optische sensoren om de auto op een witte lijn op de grond

http://elm-chan.org/works/ltc/report.html

Als je gewoon een beurt nodig,
dan kunt u gebruik maken van hetzelfde principe van een lijn op de grond met een optische sensor te detecteren.Gebruik wit op zwart of vice versa, om detectie makkelijk.

FoxyRick.

Hoi,

Een andere 'optische sensor' idee zou zijn het gebruik van optische encoders op de wielen, en een microcontroller, om precies te weten welke positie elk wiel
inch Of het is een absolute encoder of een incrementele, niet echt om gaat.Incrementele alleen maatregelen die de snelheid en richting van elk wiel.Je kan gebruik maken van de sesors / micro om de snelheid van elk wiel, en maken het weer 90 graden, vrij nauwkeurig.

Anders dan dat u zou moeten een stationaire referentie (iets dat niet op het speelgoed auto) rick zoals gesuggereerd.

solution would be a hall sensor, to use the earths magnetic field as a reference.

Ik veronderstel dat een extreme
oplossing zou zijn een Hall-sensor, het gebruik van de aarde magnetisch veld als referentie.U kunt deze sensoren gevoelig genoeg aan een graad, en met een beetje intelligentie, u deze aan uw auto.
Hoewel, dat is pas echt voor een stuk speelgoed dat kan overal worden geplaatst.U noemde 'knooppunt' dus ik neem aan dit speelgoed wordt geplaatst op een 'track' of 'weg', in welk geval een stationaire referentie zou niet moeilijk zijn te implementeren.

Is de auto een'2 wiel rijden?Dat is, om te zetten, kan je simpelweg de twee motoren gebeurt in verschillende richtingen, zodat het kan ter plaatse.Of heeft zij een stuurinrichting die vergelijkbaar zijn met echte auto's?(bij toerbeurt in een boog)?De voormalige zou het leven makkelijker maken, want hij stopt, draait op de plek, dan krijgt weer op gang te brengen.Dit laatste vereist dat de auto om te beginnen met het draaien op een punt vóór de hoek.

Ik
ben altijd vol ideeën, meest nutteloze, maar je weet maar nooit.

Groeten,

BuriedCode.

ja .. de auto zich op een bepaalde track met precieze keerpunt en stoppen punt.De auto is een'2 wiel rijden ..Dankzij FoxyRick en BuriedCode voor de opmerkelijke adviezen en ideeën ... cheers ..

Ik ontwierp dit met behulp van pic16f877a Ik heb de volledige ontworpen code. pm me voor code

U kunt het ontwerp van de route, zowel met als zonder microcontroller.Ik heb twee auto's ontworpen met behulp van een heldere LED's en fotodiode en een ander met behulp van ultrasone zender en ontvanger wat is uw belang?
indien besloten geen gebruik te maken van een micro dan moet je de sensor, comparator en een brug circuit om de motor in beide richtingen.indien besloten om samen te werken met de micro dan de vergelijkingslocatie deel kan worden gedaan met behulp van software die u hebt om te beslissen

natuurlijk sensor kan worden gebruikt ..gebruik van IR LED's en IR recevier als sensoren ...
gebruik stepper motor als stuurgroep ..wanneer zij tot een vaste verbinding detecteren met behulp van de IR-sensor of indien haar vaste afstand gebruik counter en met de snelheid van de auto kunt u het berekenen van de tijd die nodig is om de plaats en maken stepper om 90degreee usign microcontroller die beter ..Groeten
Shankar

goed:
U kunt gebruik maken van optische sensoren voor stoping de auto, maar het is slechts toepassing vinden wanneer u al gebruik van sensoren voor nivigate de auto's als u wilt stoppen met een auto op een bepaalde afstand doet u dit op tijd vector
denk dat de snelheid en het berekenen van de tijd die nodig is om daar als het gaat om een vaste locatie plaats een timer U kunt dit doen zonder een microcontroller, maar als u weet hoe het te gebruiken dan is dat preffereable.

Je wilt stoppen om te voorkomen dat een belemmering?
als dit zo is kunt u gebruik maken van ultrasone of infrarood.
u om te beslissen.
je hebt niet alles verteld over de microcontroller nog niet.
Als u het project alleen maar zeggen, zo niet en moet helpen waar wacht je nog op

Dit onderwerp werd gepost 1 jaar geleden, denk ik jjd58 heeft het project en heeft geen behoefte aan hulp meer: s

Wat voor motor gebruik je?Stepper motor?Zo ja, kunt u van 90 graden door simpelweg te draaien slechts 1 wiel en houdt de andere stilstaat.

U kunt het ontwerp van de route, zowel met als zonder microcontroller.Ik heb twee auto's ontworpen met behulp van een heldere LED's en fotodiode en een ander met behulp van ultrasone zender en ontvanger wat is uw belang?
indien besloten geen gebruik te maken van een micro dan moet je de sensor, comparator en een brug circuit om de motor in beide richtingen.indien besloten om samen te werken met de micro dan de vergelijkingslocatie deel kan worden gedaan met behulp van software die u hebt om te beslissen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back