Hoe te simuleren sfdr van een 12-Bit DAC

W

waosai

Guest
Ik wil mijn DAC sfdr spec test in Hspice.
De spec.van de DAC is: 125-MHz/12-Bit
Iemand vertelt u de volgende relatie met mijn setup FFT-analyse in hspice:
np * tck = tsig * N
waar de NP is de bemonsteringspunten met de waarde van 1024 meestal; tck = 1/125MHz is de periode van de klok; tsig is de periode van de sinus, de N van het aantal signaal (N worden oneven).
Vervolgens met behulp van FFT verklaring in hspice:

..................................
. param N = 99
. param np = 1024
. param FCK = 125E6
. param = tck 1/fck
. param Starttijd = 100n
. stoptime param = 'starttime np * tck "
. FFT v (uit) np = 1024 from = Starttijd naar = stoptime
......................................

Iedereen kan mij vertellen of de bovenstaande verklaring juist is?
En een andere vraag.De omvang van het circuit is zeer groot.Dus het vergt veel tijd om de simulatie voor hspice compleet (ongeveer twee weken op mijn pc, met behulp van hsim).Is er een methode om dit probleem op te lossen?

waosai wrote:

Ik wil mijn DAC sfdr spec test in Hspice.

De spec.
van de DAC is: 125-MHz/12-Bit

Iemand vertelt u de volgende relatie met mijn setup FFT-analyse in hspice:

np * tck = tsig * N

waar de NP is de bemonsteringspunten met de waarde van 1024 meestal; tck = 1/125MHz is de periode van de klok; tsig is de periode van de sinus, de N van het aantal signaal (N worden oneven).

Vervolgens met behulp van FFT verklaring in hspice:..................................

. param N = 99

. param np = 1024

. param FCK = 125E6

. param = tck 1/fck

. param Starttijd = 100n

. stoptime param = 'starttime np * tck "

. FFT v (uit) np = 1024 from = Starttijd naar = stoptime

......................................Iedereen kan mij vertellen of de bovenstaande verklaring juist is?

En een andere vraag.
De omvang van het circuit is zeer groot.
Dus het vergt veel tijd om de simulatie voor hspice compleet (ongeveer twee weken op mijn pc, met behulp van hsim).
Is er een methode om dit probleem op te lossen?

Dat is een goed advies.Maar ik heb ook vragen.
(1) Wat is de betekenis van "betere resultaten" en hoe de waarde van np bepalen?
(2) Waarom zou N een priemgetal?Als Fin / (Freq) = 4, NP = 4096, dan is N = 1024?Hoe is priemgetal hebt?

Thanks a lot!

sorry ik ben engels niet inheems
mijn Engels is niet zo goed kan uitleggen
de pdf is de referentie van het
kan u helpen

http://www.analog.com/UploadedFiles/Associated_Docs/495568568Section8.pdf

Het basis idee om np hebben * tck = tsig * N ligt in dat wanneer je np samping punten, wordt de totale tijd np * tck, en het signaal zal hebben ervaren N volledige cycli.Het is heel belangrijk om integer gegevens cycli hebben, anders spectrale lekkage zal optreden in FFT-analyse.

meestal np moet macht van 2 als gevolg van de FFT intrinsieke karakteristieken te bewaren.Om te bepalen tsig, kunt u gebruik maken van twee methode:
(1) Nyquist frequentie: als je zegt dat je kan werken met DAC-125M bemonstering, betekent dit dat voor data-frequentie tot frequentiegraad Nyquist, zal de DAC nog steeds goed werken.In werkelijkheid kun je kiezen voor een data freq zeer dicht Nyquist frequentie (75.5MhZ).dwz u kunt 15/32 * 125M kiezen of 31/64 * 125M
(omdat np is de macht van 2, kunt u zien waarom gebruiken we 32, 64 ...)
(2) net ingestelde gegevens freq op 1M-10M als uw aanvraag cares.u DAC zal zeker laten zien betere prestaties dan (1).

Wat np, 512 punt is genoeg, anders wordt de simualtion tijd is un-endurablely lang, en je hebt geen andere methode om vaart te zetten achter de post-layout simulatie met voldoende nauwkeurigheid.

U kunt beter kiezen uit de discrete stabiel bemonsteringspunten (niet met deze punten nog steeds in oscillerende) van uw post-layout simulatie en deze gegevens gebruiken om discrete FFT met Matlab lopen.Dit geeft de ware sfdr, SNDR wanneer DAC afwikkelt beneden.
Direct FFT-analyse in HSPICE zeker zal een slechter resultaat, want de overschrijding, geluid, trilling allemaal zijn opgenomen in de voorbijgaande resultaat.

Ten slotte moet u zorgen dat uw inbreng digitale code, ligt aan het begin van de simulatie.Deze digitale code meestal wordt gegenereerd door een script asuming een fsig steekproefgegevens en omgezet door een ideale ADC en de output van de ADC is de digitale code worden feed aan DAC.

hi waosai
voor het simuleren sfdr in hsice, hoe kan ik het genereren van een digitale zonde golf?Kunt u mij vertellen het detail?
Bedankt!

Hey heel belangrijk voor een DAC, moet u ervoor zorgen dat de breedte van de bemonsteringsperiode moet overeenkomen met de afwikkeling van uw steekproef output.Dat betekent dat je atleast nemen een punt na elke vaste steekproef van de DAC.Deze periode is zeer kritisch naar de juiste SFDRs geven.

Als u HSPICE gebruikt, alleen waarden punch aan het einde van iedere bemonsteringsperiode @ 125 MHz.Deze waarden worden vervolgens onderworpen aan FFT.Of anders, zal de gemeten waarden geven aanleiding tot vervorming componenten.

Digitale Sinewave kunnen worden gegenereerd met behulp van MATLAB of Verilog A-modellen.Als u toegang tot Cadence milieu kunnen hebben, gebruik Verilog Een model voor 12-bits ADC @ 125 MHz voor het genereren van de digitale sinus.Als u MATLAB, dan moet je de signalen omzetten naar analoge PWL bronnen in SPICE.Een programma genaamd BITGEN kan worden gebruikt.Het moet vrij beschikbaar zijn op het web

hai gdhp
U kunt het ontwerp van een ideaal 12bit ADC met hspice en
input golf zonde als je alleen hspice.
Natuurlijk kunt u gebruik maken van verilog Een ontwerp-model voor de ideale ADC ontwerp wanneer cadans omgeving.

hi lovseed:
in je antwoord "U kunt beter kiezen uit de discrete stabiel bemonsteringspunten (niet met deze punten nog steeds in oscillerende) van uw post-layout simulatie en deze gegevens gebruiken om discrete FFT met Matlab lopen. Dit geeft de ware sfdr, SNDR bij DAC afwikkelt beneden.
Direct FFT-analyse in HSPICE zeker zal een slechter resultaat, want de overschrijding, geluid, trilling allemaal zijn opgenomen in de voorbijgaande resultaat."

Ik heb enkele vragen over de FFT simulatie:
1) Hoe kunt u controleren of het punt je in de FFT is de vaste punten?Vooral in MATLAB Hoe kies ik een punt?

gdhp wrote:

hi lovseed:

in je antwoord "U kunt beter kiezen uit de discrete stabiel bemonsteringspunten (niet met deze punten nog steeds in oscillerende) van uw post-layout simulatie en deze gegevens gebruiken om discrete FFT met Matlab lopen. Dit geeft de ware sfdr, SNDR bij DAC afwikkelt beneden.

Direct FFT-analyse in HSPICE zeker zal een slechter resultaat, want de overschrijding, geluid, trilling allemaal zijn opgenomen in de voorbijgaande resultaat.
"Ik heb enkele vragen over de FFT simulatie:

1) Hoe kunt u controleren of het punt je in de FFT is de vaste punten?
Vooral in MATLAB Hoe kies ik een punt?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back