Hoe te simuleren een SC-CMFB volledig diffrential OTA met Hspice

8

8k-rom

Guest
Ik ontwierp een gevouwen cascode volledig diffrential OTA, en de SC-CMFB werkt goed.
Maar toen ik Hspice naar AC analyse, de open lus winst doen is zo klein
In de golfvorm kunnen we vastgesteld dat de Av (0) gelijk is aan-20dB.

Iemand vertelde me dat Hspice niet geschikt is voor dit soort circuit, en ze meestal
doen door spectreRF.

Ik denk dat als AC-analyse, het circuit was niet geschikt state.In andere woorden, sommige transistoren waren niet in verzadiging regio bij AC analyse ....

Hoe te doen?Wie kan me vertellen?

Thanks in advance.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

8k-rom wrote:

Ik ontwierp een gevouwen cascode volledig diffrential OTA, en de SC-CMFB werkt goed.

Maar toen ik Hspice naar AC analyse, de open lus winst doen is zo klein

In de golfvorm kunnen we vastgesteld dat de Av (0) gelijk is aan-20dB.Iemand vertelde me dat Hspice niet geschikt is voor dit soort circuit, en ze meestal

doen door spectreRF.Ik denk dat als AC-analyse, het circuit was niet geschikt state.In andere woorden, sommige transistoren waren niet in verzadiging regio bij AC analyse ....Hoe te doen?
Wie kan me vertellen?Thanks in advance.

jeff_zx wrote:Hsipe kan niet ac analyse met SC.
U kunt gebruik maken van ideaal model ter vervanging van de sccmfb naar AC analysi doen.

een andere manier is om spanningsbronnen in serie met Caps.Adjust deze spanningen voor een juiste bias punt.Verwijder de schakelaars en klokken.

U kunt niet AC-analyse in de aanwezigheid van een switching activiteit.Simpelweg omdat de AC-analyse begint bij het oplossen van de DC-punt en vervolgens linearizes het hele circuit rond dit punt.

Omdat je veel schakelen activiteit hebben, is de DC punt van de tijd veranderen en dus ook de AC-analyse heeft geen zin.

Wat ik stel voor dat je te doen is om de SC circuit vervangen en VCVS toe te voegen aan de functie van het CMFB doen (het gemiddelde van de output nodes, aftrekken van een referentie en feedback aan de OTA).

jonashat wrote:

U kunt niet AC-analyse in de aanwezigheid van een switching activiteit.
Simpelweg omdat de AC-analyse begint bij het oplossen van de DC-punt en vervolgens linearizes het hele circuit rond dit punt.Since you have a lot of switching activity, the DC point is changing over time and hence the AC analysis has no meaning.

Wat ik stel voor dat je te doen is om de SC circuit vervangen en VCVS toe te voegen aan de functie van het CMFB doen (het gemiddelde van de output nodes, aftrekken van een referentie en feedback aan de OTA).

U kunt ook gebruik maken van PSS en AKP naar het werk doen.

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=261482&highlight =

de manier waarop ik zal doen om de AC simulatie analyseren (winst uitsluitend) met SC CMFB is het uitvoeren van de voorbijgaande aard.U kan een sinusgolf input en de output observeren antwoord.zien of de winst juist is.

i do tran-analyse in de eerste plaats, dan kan ik weten wanneer de transistoren werken in de verzadigde region.finaly, ik op de analyse op het moment.

oplossen van mijn probleem.toen ik opa met SC ontwerpen ben ik alleen maar simuleren tran

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back