Hoe te simuleren een digitale (of gemengd) circuit met Matlab?

K

kukurigu

Guest
Hallo allemaal,

Weet u hoe u een eenvoudige digitale (of gemengd) circuit met Matlab simuleren?
Ik bedoel een circuit met slechts een paar discrete logische elementen (AND, OR, NAND ...), flip-flops en ook enkele opamps, weerstanden en condensatoren.
Ik bedoel niet een FPGA circuit (Xilinx of andere)!
Is er een soort van schematische redacteur met bibliotheek van de bovengenoemde elementen?
Als u kunt uploaden wat voorbeelden die zal geweldig zijn!

Hi kukurigu

Probeer:
http://www.mathworks.com/matlabcentral/fileexchange/loadCategory.do

Er lijken een aantal die een paar simulatie programma's hebben.Misschien iets.

Er zijn veel freebie / trial / demo circuit simulatie programma's die er zijn, dat zal waarschijnlijk wel beter.

C

Als uw doel is om uw route simuleren, er zijn veel goede pakketten te doen.Wat matlab Ik denk dat je het model van uw apparaten en de Matlab zal oplossen van de vergelijking die descripe het apparaat functionaliteit en geven u het resultaat.Ik herinner me dat ik zag een Handboek omgaan met simulatie van elektronische apparaten met behulp van Matlab, maar helaas heb ik niet herinneren de exacte naam.

Als u wil gewoon een aantal eenvoudige schakelingen te simuleren, moet u kijken naar een circuit analyse software - er zijn een aantal demo-versie die u kunt gebruiken met een paar discrete onderdelen .......

misschien is dit boek titel?- "Eenvoudige wiskundige en computationele gereedschappen voor elektrische en informatica ingenieurs met behulp van matlab"

u de modellen voor sommige dingen, maar flip-flops, poorten, en een aantal elektrische apparaten worden uitgevoerd in Simulink.Hier kunt u uw systeem simuleren.Bijvoorbeeld een RLC-circuit heeft een transfer functie die u kunt simuleren in Matlab.Er zijn betere instrumenten voor het simuleren hybride systemen (zoals Proteus OrCAD simplorer) als je elektrische systeem zijn een.Simulinlk is beter voor complexe systemen met verschillende fysieke variabelen

Als u om het te doen in matalab gebruik Simulink.het is heel eenvoudig.Een complexe digitale systeem (als procesor kunnen) worden gemodelleerd gemakkelijk in Simulink als een Finite State machine met behulp van de Stateflow nut.

Meer specifieke vraag betere respons.

Nebisman
Ik vergat het,Zoek in de Phorum het boek:
"elektronica en circuit analyse met Matlab"

eenvoudige analoge schakelingen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back