Hoe te simuleren de bandbreedte van LPF (AC of TRAN?)

J

justin

Guest
Ik wil een LPF BW's te simuleren.Ik heb gehoord AC simulatie is niet precies.Dus ik TRAN analyse gebruiken, als volgt: Ik geef een lage frequentie signaal aan de ingang, en meet het uitgangssignaal Vout0, en neem de Vout_3 = Vout0 x 0.707 als de-3dB frequentie.Is dit resonable?
En zijn er nog andere methoden?

AC simulatie prefectly precies te zijn, lijkt mij

Als u HSPICE,

Probeer dit voorbeeld

R1 in out 10k
C1 out gnd 1n

Vin in GND ac = 1 dc = 1

. ac dec 100 1 1G
. maatregel ac DUT_Av0 MAX par ( 'VDB (uit)-VDB (in) ") 1 tot 10
. maatregel ac DUT_fc WANNEER par ( 'VDB (uit)-VDB (in)') = 'DUT_Av0-3'
. einde

DUT_fc moet exact worden bij FC = 1 / (2 * pi * R1 * C1)

Hoi,

Als u PSpice, probeer een AC simulatie.Kies de start en stop frequenties twee decennia verwijderd van de verwachte LPF cutoff frequentie.

Ervan uitgaande dat u de ingang van de LPF is spanning "Vin" en de uitgangsspanning "Vout etiket".

Na simulatie, uitgevoerd Probe.In de Probe ramen, selecteer "Add Trace" en type "DB (V (Vout / V (Vin))" in "Trace Expression". Klik op "OK", zal dit perceel de curve die u wilt.

Ik vind het heel nauwkeurig op PSpice.Echter, gebruik dezelfde methode als jij ook op tijd om exact aantal te waarborgen, maar niet altijd.

Om wylee:
Voor sommige eenvoudige schakeling kan het juist.Maar voor sommige ingewikkelde circuit, moeten we rekening houden met de operationele punt en zwenking en misschien andere dingen.
Om papyaki, riz_aj
Ik gebruik hspice als mijn instrument, en ik weet niet over PSpice.
En over het algemeen wat isthe cutoff frequentie?10%?20%?

Om wylee:
Voor sommige eenvoudige schakeling kan het juist.Maar voor sommige ingewikkelde circuit, moeten we rekening houden met de operationele punt en zwenking en misschien andere dingen.
Om papyaki, riz_aj
Ik gebruik hspice als mijn instrument, en ik weet niet over PSpice.
En over het algemeen wat isthe cutoff frequentie?10%?20%?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back