B
bbvv
Guest
Heeft iemand enig idee hoe permittiviteit en dissipatiefactor te vinden vanaf een bepaalde S11? dank bij voorbaat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Uw complexe permittiviteit zal altijd 1 + J0. Misschien kun je corrigeren van de formule.in de buurt van dit probleem heb ik de normale incidentie methode om de complexe permittiviteit van beton te bepalen op ~ 50 GHz. Details zijn te vinden in: Polivka, J,: Meten Concrete Permittiviteit bij MM golven, Internat. Journal of IR en MM Waves, Vol.17, nr. 10, 1997, blz. 1673-1683. Vanaf S11 kunt u afleiden van de staande-golf verhouding, voor een volledige reflectie, SWR o, voor een bepaald materiaal-grens reflectie, SWRx. Dan de reflectieverhouding gamma, = G (SWRO-1) (SWRx +1) / (SWRO +1) (SWRx-1). Dan is de complexe permittiviteit k = k '- jk "= [(G +1) / (G+ 1)] kwadraat heb ik niet gedacht over het gebruik van S11 direct omdat het zou betekenen dat de transducer parameters tussen uw transmissielijn en een geteste materiaal. . Laat het me weten wat uw resultaten, kan het heel interessant. Thank you