Hoe te permittiviteit en dissipatiefactor te vinden vanaf een bepaalde S11

B

bbvv

Guest
Heeft iemand enig idee hoe permittiviteit en dissipatiefactor te vinden vanaf een bepaalde S11? dank bij voorbaat

Dichtst bij dit probleem heb ik de normale inval methode om de complexe permittiviteit van beton bepalen op ~ 50 GHz. Details zijn te vinden in: Polivka, J,: Meten Concrete Permittiviteit bij MM golven, Internat. Journal of IR en MM Waves, Vol.17, nr. 10, 1997, blz. 1673-1683. Vanaf S11 kunt u afleiden van de staande-golf verhouding, voor een volledige reflectie, SWR o, voor een bepaald materiaal-grens reflectie, SWRx. Dan de reflectieverhouding gamma, = G (SWRO-1) (SWRx +1) / (SWRO +1) (SWRx-1). Dan is de complexe permittiviteit k = k '- jk "= [(G +1) / (G+ 1)] kwadraat heb ik niet gedacht over het gebruik van S11 direct omdat het zou betekenen dat de transducer parameters tussen uw transmissielijn en een geteste materiaal. . Laat het me weten wat uw resultaten, kan het heel interessant. Dank u

Ik denk dat je nodig hebt ook S21. Anders zul je niet kennen van de nauwkeurigheid van de meting als gevolg van kalibratie problemen.

In mijn normale inval methode het S21 is niet nodig aangezien de permittiviteit complex wordt bepaald uit de rand slechts. Om de meting te controleren, met mijn collega's hebben we de S21 als de Brewster hoek, de overeenkomst was goed en de normale incidentie methode was in feite nauwkeuriger dan de verificatiemethode. Zie het papier voor meer informatie. Ik vind ook dat Agilent Witboek over het testen van diëlektrica nuttig is, het probleem is dat gekalibreerde armaturen nodig zijn. Ik heb de normale incidentie methode zeer goed en kan het aanbevelen. Niets meer dan een signaal bron, een detector en een antenne nodig, en een goede sliding mechanisme om de antenne aan te passen aan grens afstand. I gebruikt bij 50 GHz die gewoonlijk een probleem met andere testmethoden. Als u kalibreren bijvoorbeeld een coaxiale sonde op bekende diëlektrica, ik denk dat alleen het meten van S11 kan u goede resultaten ook.

in de buurt van dit probleem heb ik de normale incidentie methode om de complexe permittiviteit van beton te bepalen op ~ 50 GHz. Details zijn te vinden in: Polivka, J,: Meten Concrete Permittiviteit bij MM golven, Internat. Journal of IR en MM Waves, Vol.17, nr. 10, 1997, blz. 1673-1683. Vanaf S11 kunt u afleiden van de staande-golf verhouding, voor een volledige reflectie, SWR o, voor een bepaald materiaal-grens reflectie, SWRx. Dan de reflectieverhouding gamma, = G (SWRO-1) (SWRx +1) / (SWRO +1) (SWRx-1). Dan is de complexe permittiviteit k = k '- jk "= [(G +1) / (G+ 1)] kwadraat heb ik niet gedacht over het gebruik van S11 direct omdat het zou betekenen dat de transducer parameters tussen uw transmissielijn en een geteste materiaal. . Laat het me weten wat uw resultaten, kan het heel interessant. Thank you
Uw complexe permittiviteit zal altijd 1 + J0. Misschien kun je corrigeren van de formule.

Er zijn coaxiale one-poort test armaturen die speciaal voor het berekenen van het bovenstaande. Ik denk dat HP / Agilent een gemaakt. Google ze. Ik denk dat de theorie draait om een ​​coaxiale open circuit moet als S11 = 1 kijken met een hoek van nul. Als S11 omvang kleiner is dan een, dan weet je de dissipatie factor. Als de hoek niet nul is, dan weet je het er. (Trouwens, Ik heb eens geprobeerd het maken van mijn eigen coax-OC transmissielijn 1 poort eenmaal uit koperen buis aan olie diëlektrische constante te meten. Het werkte niet zo goed ... er zijn tal van parasieten die kunnen domineren. Je zal een nauwkeurige test nodig armatuur)

Thanks Kohi Boy! Je hebt gelijk, de eerste schijf moet lezen (G-1), zodat de juiste formule is 2 k '-. Jk "= [(G-1) / (G+ 1)] Anders zie de details in mijn papier Het werkte heel goed. [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Bericht toegevoegd om 16:44 ---------- Vorige post was om 16:42 ---------- [/SIZE] [/COLOR] de [...] moet het kwadraat, de teksteditor shifter de exponent aan de linkerkant

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back