Hoe te ontwerpen versterker voor lage impedantie speaker?

C

comp_freak

Guest
Hi there,

Ik quesiton ..Ik wil graag het ontwerpen van een versterker voor een luidspreker met een impedantie is ongeveer 8,0 ohm?Ik weet hoe desing versterkers ..dus geef me idee of enkele voorbeelden ...

Ontwerp een klasse-ab opamp met een zeer hoge THD.Normaal comsumes veel vermogen bij gebruik, maar zeer laag vermogen als het geldende algemene mode

comp_freak wrote:

Hi there,Ik quesiton ..
Ik wil graag het ontwerpen van een versterker voor een luidspreker met een impedantie is ongeveer 8,0 ohm?
Ik weet hoe desing versterkers ..
dus geef me idee of enkele voorbeelden ...

Als je weet hoe je een versterker dan een ontwerp met een zeer lage uitgangsimpedantie ontwerp ..
Dit zal meestal ergens tussen 0.01Ω en 0.1Ω ..
Zoals bijna elke versterker vrijwel elke luidspreker kan rijden, is het gewoon de zaak van de mogelijkheden van rijden die luidspreker op haar volle nominale vermogen (of de capaciteit of het vermogen continu vermogen) ..
Dus, om te werken in het ontwerpen van een versterker die veronderstellen met, zeg, 100W 8Ω speakers simpelweg de berekening van de output voltage swing verplicht om minstens 200W genereren op 8Ω ohmse belasting (audio deskundigen bevelen, dat het vermogen van een versterker dient te worden 2 tot 4 tijden van die van de spreker (s) power capacity) ..
Natuurlijk, de voeding blok moet in staat zijn om voldoende stroom zodat de voedingsspanning doesn t daling van het aanbod op volle kracht en componenten gebruikt in de productie fase moet ook worden beoordeeld voor de benodigde voedingsspanning ..
Meer over dit onderwerp kunt u lezen in Dempingsfactor sectie op: http://www.sweetwater.com/shop/live-sound/power-amplifiers/buying-guide.php en in Hoeveel vermogen kan ik mijn luidsprekers aan?op: http://www.crownaudio.com/amp_htm/amp_info/how_much_power.htmGroeten,
IanP

Een goed idee is om de Web van National Semiconductors te bezoeken en een aantal van zijn chips te selecteren, bijvoorbeeld de LM4861.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back