Hoe te meten complexe impedantie van LDMOS met VNA

P

PaulHolland

Guest
Hoi,

Ik heb een LDMOS transistor en wil haar complexe impedantie in een frequentie bereik weet niet genoemd door de verkoper.Ik wil het zo te meten dat ik een breedband matching netwerk kan ontwerpen.Hoe meet ik de complexe impedantie?.

Ik wilde het volgende doen maar weet niet of dit de juiste manier:

Ik wilde het bouwen van een eenvoudige smalle band matching netwerk voor input en output.Match (tune) voor optimale IP3 (dat nodig is als gevolg van complexe modulatie vorm OFDM).Dan verwijdert u de LDMOS en meten van 50 Ohm ingang Poort van LDMOS terwijl de LDMOS wordt verwijderd.Ik denk dat dit zou me de geconjugeerde impedantie!.Hetzelfde voor de output en dit voor alle freq.waarden ???...Betekent dit werk ???..

De Groep Freq.is tussen 175 MHz en 450 MHz! ..

Bedankt,

Paul.

Deze aanpak zal niet werken.U moet de transistor in een armatuur 50 Ohm, bevooroordeelde tot de vertekening punt dat je wilt.Dan, het meten van de input / output impedanties direct.Uit de gemeten impedanties, kunt u vervolgens berekenen een bijpassende circuit dat de complexe geconjugeerde biedt.

Ik neem aan dat dit is voor een PA, dus moet je grote signaal S-paramters, dat u kunt bereiken door het besturen van een signaal in de PA die vergelijkbaar is met de drive niveau dat de exciter fase zal verstrekken.Ik weet zeker dat Agilent heeft een aantal interessante app merkt op dat de dekking van deze.

Dave

Hi Dave,

Maar hoe weet je direct meten ???...

met vriendelijke groet,

Paul.

Ik ben het eens met PaulHolland.Zijn methode wordt gebruikt voor de eindversterker ontwerp van lange jaren geleden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back