hoe te komen tot een hoge data transfer rate in analoge

N

Nanako

Guest
vraagt om enige kennis vraag.Ik ben vrij veel een digitale kerel en zou graag willen weten hoe het mogelijk is in een analoge naar een hoge data transfer rate te bereiken.een voorbeeld zou de Serial ATA.De datasnelheid want dat is 1.5Gbps (voor 10-bit rate).aangezien dit een seriële data dat betekent dat u outputten een beetje elke 1.5GHz (ca. 0,6 ns per bit onmogelijk).Ik denk dat het de analoge gedeelte dat eindelijk het ding werk en wil graag de theorie achter het weet.

Zoek naar het papier of het octrooi betrekking op dit gebied.Als er parallel gelijktijdig gegevens te verwerken, de interne frequentie is niet zo hoog als de seriële data rate.Alleen de front-end en enkele circuit werk op de bus kloksnelheid.1.5GHz combineren van 10 bits, dat 150MHz/bit betekent.De kern frequentie zou kunnen worden ver van de io frequentie.

Hier is een presentatie van Stanford Univ.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

SerDes
10 tot 20 bit TTL / CMOS tot Differential Signals

0,6 ns per bit is niet onmogelijk - dat is hoe Serial ATA werkt!
Elke Low Voltage Differential signaal (een verzenden, een ontvangen) is geklokt op 1,5 GHz.Het is 8 / 10 gecodeerd, dus je krijgt 150 megabyte per seconde.Maximale kabellengte is een meter, als ik het goed herinner.

Hier is de spec:
http://www.serialata.org/collateral/index.shtml

Raadpleeg ook het ontwerp van RSDS (Prijsverlaging Swing Differential Signaling) of LVDS (Low Voltage Differential Signaling) en ...

Groeten,

ik ook recht om te zeggen dat als de digitale schakeling actief is op 150MHz (wat zeer redelijke frequentie) en het uitvoeren van elke cyclus operatie op 10-bit en vervolgens doorgegeven aan de front-end-block (analoog) om het conevert naar seriële data en uitgang op de voet van 1.5Gbps.

U kunt kijken naar informatie theorie en Werk Shannon's.

http://cm.bell-labs.com/cm/ms/what/shannonday/work.html

Het zal explan de relatie tussen bandbreedte, SNR en bitsnelheid.

Bastos

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back