Hoe te kiezen voor verschillende VCO structuren?

H

HDMI

Guest
Bij het ontwerpen van een VCO, hoe moet ik kiezen tussen de verschillende structuren?

1.LC-type of Ring Oscillator type?
2.Als met behulp van LC-type, moet het worden NMOs, PBO's, of CMOS?

Kunnen deze beslissingen worden gemaakt in het systeem-niveau?Zo niet, wanneer kan de beslissing bij het kiezen van verschillende structuren worden gemaakt en welke hulpmiddelen kunnen worden gebruikt om de beslissing te nemen?Thanks in advance!

Hoi

Het hangt af van de gewenste frequentie en de maximaal aanvaardbare fase lawaai.LC oscillatoren fase hebben minder lawaai dan ring zijn, maar ring oscillatoren kunnen bereiken hogere frequenties.
Complementry oscillator is meestal beter fase ruis, maar minder dan schommel alleen N of P-type oscillatoren.
Zie A. Hajimiri 's papers over LC oscillatoren om te kiezen voor de beste topologie.Als u niet kunt vinden de kranten kan ik zoeken in mijn pc en laad ze voor je.

Hoi, rosaeidi:

Dank u voor het antwoord.Ik zocht
Prof Hajimiri
de website, maar niet kon vinden het papier dat u al zei, ik heb gelezen zijn uitstekende papier "concepten en methoden in de optimalisatie van geïntegreerde LC VCOs", is dit de een u verwijst naar?structure to use before the detailed ckt implementation started.

In het algemeen, mijn vraag is meer op als we de neiging om over het ontwerp, bijvoorbeeld,
hoeven we alleen kiezen CMOS LC soort ongeacht of we het echt nodig dat er veel betere fase ruis of niet, dus mijn vraag is of er een betere manier te vinden optimale
structuur te gebruiken voor de gedetailleerde ckt uitvoering begonnen.Anders eenmaal een structuur wordt gekozen en veel inspanningen werden besteed om te komen met het apparaat maten, het lijkt een enorme hazzle om over te schakelen naar een andere structuur, zelfs als het blijkt te zijn dan die in een later stadium.

Met vriendelijke groet,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back