hoe te kiezen lengte van de MOS-apparaat in ons ontwerp

S

srikanthp

Guest
hi ik wil duidelijk een kleine twijfel
Stel ik wil een CS versterker met actieve belasting ontwerp.
Vervolgens zal ik gebruik maken van de EQN Id = 1 / 2 * kn * (w / l) * (VGS-VT) ˛
Ik wil de vertekening ckt op 50 LA en Vgs = 1,5 V.
toepassing van de bovenstaande EQN ik zou krijgen van de waarde voor w / l.
prima

vertel me hoe de keuze van de waarde voor de lengte van het kanaal eerste (l)
Ik vind de simulatie resultaten variëren als ik lengte houden van de aspect ratio constant.
pl help me out guys
veel dank bij voorbaat

U gebruikt de vergelijking is niet degene die door de simulator.
de vergelijking is complexer dan de simpele vierkante wet.werkelijk, bevat λ effect, body effect, ...., Maar uit de eenvoudigste manier (eerste orde benadering) u moet de λ effect in ur vergelijking.dwz Id = 1 / 2 * kn * (w / l) * (VGS-VT) ˛ * (1 λVds).

Hoi.
Ik ben het volkomen eens met Btrend.Maar laat mij iets toevoegen aan zijn woord duidelijk te maken.λ omgekeerd evenredig is met "L", dus met die vergelijking hij (Btrend) vermeld, zal Id veranderen met L, zelfs als aspect rantsoen constant blijft.Trouwens, "L", speciaal in de input devices zal veranderen input bedoelde lawaai, met cascode apparaten (bijv. in een conventionele cascode opamp) de omvang van de "L" zal veranderen ro maar terzelfder tijd zal veranderen nondominant paal.Dus er zijn een aantal afwegingen bij het kiezen van de juiste "L" voor elk apparaat.Meestal beginnen we onze ontwerpen met een minimum aan "L" en als het nodig is, zullen wij verhogen beetje bij beetje.

Groeten,
EZT

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back