Hoe te emuleren een variabele weerstand?

B

blapcb

Guest
Ik heb een systeem waar er een regelmatige potentiometer dat sommige gedefinieerd weerstand bereik heeft (laten we zeggen 50 tot 200 Ohm).Ik zou willen veranderen, dat weerstand met een elektronisch circuit dat ik kan controleren en zou de weerstand simuleren.Enig idee hoe we dit?Bedankt!

Heeft u gekeken naar digitaal bestuurde potten?
Microchip hebben sommige.

btbass wrote:

blapcb wrote:btbass wrote:

U kunt ook kopen gemotoriseerde potten, ze worden gebruikt in audio-versterkers voor de afstandsbediening.Maar duurder.
Afhankelijk van de resolutie die u nodig heeft, kan u ook de uitvoering van een weerstand geschakeld netwerk.
Een ander ding om naar te kijken zou zijn J-fets.Ze fungeren als een spanning gecontroleerd weerstand.

Pardon mijn onwetendheid ...maar bedoel je naar een MOSFET * en * een DIGIPOT gebruiken?Of een MOSFET zal vervangen dat.Als u zo vriendelijk zou kunnen worden tot een soort van circuit uploaden zodat ik kon leren zou ik echt waarderen.

BedanktTekUT wrote:blapcb wrote:btbass wrote:

Over het algemeen is er een veel elektronische schakelingen variabele weerstand, met specifieke eigenschappen, elk.Sommige opties zijn al genoemd.Ze zijn zeer verschillend in termen van bruikbare spanning bereik, signaal-en controle bandbreedte, lineariteit, nauwkeurigheid, geluid, stroomverbruik.Dus ik denk niet dat het zinvol is om wat meer voorstellen zonder een specificatie.Uw previos specificatie is een beetje schaars.
Quote:

Ik moet iets zeggen nul tot 500 ohm.
Ook zou moeten behandelen meer stroom.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back