hoe te denken over de effecten in Radome HFSS simulatie

X

XuQing

Guest
Ik ben het maken van een array BSA dipolen, maar niet de Radome effecten rekening te houden in mijn HFSS simulatie.Dus getest VSWR zijn anders, met of zonder Radome.Mijn vraag is hoe de effecten in Radome HFSS simulatie te overwegen en een goede resultaten?

bedankt!

Uw Radome is niet goed ontworpen.Het moet niet van invloed op de antenne parameters.Het moet zeer dun worden vergeleken met een golflengte en hebben een relatieve diëlektrische coëfficiënt van 2 of minder.Een gemeenschappelijk ontwerp-methode in het verleden was erg dun binnenste en buitenste platen met een centrum kern van schuim plastic materiaal.Een andere optie is een halve golf dik.

winderig, Bedankt

In feite is Radome invloed VSWR zichtbaar en houden verband met de hoogte van huis, in 3G speciale band.Misschien is mijn Radome relatieve diëlektrische coëfficiënt te hoog is (ik denk tussen de 4 tot 5).Of ik moet simuleren array samen met Radome of aanpassen van de afmetingen van dipool?

Groeten!

Vanuit praktisch engineering oogpunt aanpassen van de antenne.Allereerst wordt de lengte dan voer een impedantie transformatie van netwerken in de transmissie lijn bij de antenne eind.

XuQing, ik denk dat je kunt simuleren antenne eerste.Dan trekken de Radome in het gehele model en simuleren ze samen.Vergelijk het resultaat en vindt u het verschil.

Als alle trekken HFSS, kan misschien pc-geheugen niet ondersteunen de iteratie berekening.

Ik vind dat je dit grote probleem te simuleren op een werkstation, of probeer CST.

Een andere manier is IE3d op OK dipolen array simulatie?Wie heeft de gerelateerde ervaringen?

Hoi,

Dat is een goede manier tekening hele structuur in simulatie software en ik kreeg de gewenste resultaten.

Bedankt allemaal!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back