Hoe te bestrijden multipath probleem

M

mesfet

Guest
Hi All,

Iedereen die ervaring hebben met het aanpakken van de multipath probleem.Ik vind dat mijn receiver werkt goed op open gebied, maar Bit Error Rate toenemen wanneer mensen lopen voorbij.De ontvanger werkt op 2,4
GHz met 2MHz datarate.Zijn er bestaande hardware of software oplossing voor de bestrijding van het probleem.Eventuele suggesties zijn welkom.mesfet

Het zou waarschijnlijk gemakkelijker te veranderen dan de antenne te wijzigen van het protocol.circularly gepolariseerde antennes zijn goed voor multipath sinds de draairichting veranderingen op reflectie.(twee reflecties krijgt het terug naar de oorspronkelijke) Dit zou uw probleem.Er zijn een aantal leveranciers van verticale antennes die circularly gepolariseerd.

Als u punt tot punt, directionele antennes zal helpen.

Een ruwe software oplossing is voor het verzenden van de gegevens een aantal keer op 10 seconden.

Er zijn vele soorten diversiteit.de makkelijkste oone is de selectie te combineren.net pickup stongest het signaal op antennes.Maximale rantsoen goves een betere performance, maar de vertragingen en winst zijn nodig om te worden geschat.Gelijk krijgen combineren is goed, maar, nogmaals, de vertragingen zijn nodig om te worden geschat.Als u alleen gebruik maken van slechts een antenne, Rake ontvanger is een goede keuze.Alle bovengenoemde methoden gaan ervan uit dat het systeem is smalbandaansluiting gerespecteerd samenhangend bandbreedte.Als uw systeem is breedband, moet je een equalizer of pre-vervorming.

Hoi,
Ik denk dat u een spread spectrum techniek.Als dat het geval is en de veronderstelling dat u ASIC / FPGA te correleren, vindt u de directe pad vermindering van de correlator spatiëring.Dit verhoogt de verwerking vereist.Als u niet werkzaam zijn bij het ontwerp, maar op het niveau van integratie,
het beste is voor het gebruik van antenne-technieken.

BR
Madhukar

Selectie diversiteit met twee antennes werkt goed voor mij.Ik gebruik 2,4
GHz frequentieband en extra uC die erop toeziet dat het ontvangen signaal sterkte en schakelaars op sterkere antenne signaal.

Niet sturen het pakket 10 keer zoals voorgesteld maar gebruik interleaving samen met FEC (RS) dit zal oplossen, samen met antenne diversiteit multipath uw probleem.

mesfet schreef:

Hi All,Iedereen die ervaring hebben met het aanpakken van de multipath probleem.
Ik vind dat mijn receiver werkt goed op open gebied, maar Bit Error Rate toenemen wanneer mensen lopen voorbij.
De ontvanger werkt op 2,4 GHz met 2MHz datarate.
Zijn er bestaande hardware of software oplossing voor de bestrijding van het probleem.
Eventuele suggesties zijn welkom.mesfet

Als u de controle, probeer frequentie hoopte (naast de ruimte divesity, zoals gezegd hierboven) ..

De duik is fading frequecy afhankelijk, dus als je hop, de duik zal verdwijnen, behalve tijdens de duik freq (die is draaglijk als je gebruik maakt van foutcorrectie).Op deze manier hoeft u niet alle gegevens verloren gaan, maar sommige gegevens, en dit kan worden hersteld met behulp van foutcorrectie codering ... enz.

Ook interleaving is krachtig ..indien fading is Sever,
kunt u proberen met behulp van al deze technieken: freq hoopte, interleaving en ruimte diversiteit (twee antennes) ..

Cheers ...

Bijgevoegde gegevens tarief meting vergelijken met en zonder diversiteit.Het is een Bluetooth-systeem (frequency hopping en FEC inbegrepen) die communiceert via de seriële poort en maakt gebruik van twee antennes verscheidenheid gecombineerd in twee ortoghonal balken, elke boom in het eigen kanaal.In binnenopstelling, deze actie is zeer vergelijkbaar met de selectie diversiteit.De meting werd in zware druk fabriek omgeving (vol met apparatuur, bewegende delen, mensen, enz.).Methode van werken is heel eenvoudig: voor gegevens in elk pakket, UC-monitoren signaal sterkte in elk kanaal en schakelaars op beter.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Hi All,

Dank u voor uw suggesties.Na het uur van de vergadering, zullen we het FEC en controleren of zij helpt bij het verwijderen van het probleem.

mesfet

Ik ontmoette soortgelijk probleem op 2.4G band project.Na het lezen van de bovenstaande discussie, vinden we dat er verschillende manieren om multipath fading effect, zoals hopping frequecy, FEC, interleaving, circularly polariteit antenne, spatiëring diversiteit antenne.Maar circularly polariteit antenne is moeilijk te realiseren en ontworpen.
1.We normaal gebruik bedraad antenne met mobiele einde, die lineariteit polariteit.Microstrip antenne is circularly polariteit antenne, maar occupys groot gebied.

2.Indien zowel communicatie eindigt (basis & mobiel) gebruik diversiteit techniek?Mijn project situatie nu is dit waarschijnlijk gerealiseerd binnen basis, moeilijk binnen mobiele (gsm) als de afstand beperking.Eventuele suggesties?
thks.

Hi cybq,

We hebben soortgelijke problemen met een (smalband) 868MHz systeem.Een antenne diversiteit heeft het probleem opgelost.Het is voldoende als er slechts een station (de basis) twee of meer antennes.Onze mobiele is aan een draad-antenne (1 / 4 lambda) de basis heeft een 1 / 4 lambda en een patch antenne.
Naar mijn mening een zeer breedband transmissie (directe sequentie spread spectrum chip met een hoge rente) moet dit probleem oplossen met slechts een antenne.Het probleem is de lage resulterende datarate ...

Dag

Hoi,

U kunt gebruik maken van de antenne diversiteit techniek.Net twee antenne in orthogonale richting.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back