Hoe te beslissen metalen spoorstaven (rails of Power) in de I / Os architect

R

rajesh13

Guest
Hoe te beslissen metalen rails (of Power spoorstaven) in de I / O-architectuur.Als sommige lichaam hebben sommige info.

Bedoel je hoe bepaal je wat de kracht rails krijgen van een bestaande inrichting of hoe de lay-out IO?
Voor de lay-out, de diodes ESD (P / N Nou en N naar PWELL) zal domineren de IO-lay-out ruimte.Hier zal er Power and Ground verbindingen (meestal vingers) aan de ondergrond en gedupliceerd up via elk (elk) metaallaag.

Colbhaidh schreef:

Bedoel je hoe bepaal je wat de kracht rails krijgen van een bestaande inrichting of hoe de lay-out IO?

Voor de lay-out, de diodes ESD (P / N Nou en N naar PWELL) zal domineren de IO-lay-out ruimte.
Hier zal er Power and Ground verbindingen (meestal vingers) aan de ondergrond en gedupliceerd up via elk (elk) metaallaag.

Het absolute minimum breedte kunt u gebruik wordt geregeld door electromigration.Dit is het verschijnsel waarbij de aluminium kan verplaatsen met een hoog genoeg stroomdichtheden die uiteindelijk zal leiden tot mislukking.De FABs het algemeen geven de richtsnoeren op basis van hun electromigration testen want het kan een beetje afhankelijk.
Weet u wat u technologie zullen gebruiken (0.18um, 0.35um enz.)?

hoi

u moet weten huidige dichtheid van het metaal ....... bereken dan de breedte van het metaal voor bepaalde stroom die in het metaal. (controleer vormgieten proces specificatie docementation voor nadere toelichting.)

groeten,

selvaraja

Je moet t = weten toegestane huidige debsity van
het metaal (in
het algemeen 0,5 tot 1uA/1um) dan heeft u
het berekenen van de breedte van het metaal uit de
stroom die door het metaal.

U kunt gebruik maken van de top van metaal om de macht verbindingen.De huidige capaciteit van boven metaal groter is dan voor de andere metalen lagen.

Bastos

Nou, ik zou graag een samenvatting van de discussies inthis topic ..zodat ik kan je enkele prespective ..

voor I / O-pads: vind het ergste stroom door de I / O-pads (als gevolg van ESD en / of temperatuur) en dan weet de EM kracht op het ergste temperatue op het metaal (kies meestal becoz hun minimale breedte is altijd groter ) en vervolgens de juiste breedte.
als ik mij vergis, laat het me weten ..bedankt
srivatsan

Controleer proces spec.van de gieterij.U vindt maximale stroom door eenheid breedte metaal.Als je niet kan krijgen deze informatie van document, moet u een brief schrijven naar de hotline van de gieterij.Echter, deze waarde is niet van toepassing op spiking huidige (zoals voorbijgaande grote pad of ESD event) gewoonlijk.U kunt nog steeds raming door vermenigvuldiging met 10 (X10).Bijvoorbeeld, als de spec.waarde is 0.2mA/um, kunt u 1um metaal voor een spiking stroom van 2mA.Bovendien conservatieve ontwerper altijd liever een voldoende marge voor.

1.Metal breedte moet voldoende zijn om te voorkomen dat EM
2.Metal breedte moet voldoende zijn om te houden IR vervolgkeuzelijst binnen specefications.
3.Metalen geleiders moeten volgen ESD overwegingen ook.Moet voldoende breed om de huidige ESD.
4.Probeer het leggen van de VSS spoor over de Power Clamp.

volgens ur ontwerp,
de macht, U kunt de metalen rails breedte ...... ervaring is belangrijk!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back