Hoe te annuleren Spanning Spikes in een digtal RS485 lijn?

L

laser

Guest
Hoi allemaal.
Ik
ben bezig met een project waarin ik een zeer lange lijn (500 meter of meer) om gegevens in een diferential manier (RS485, maar met 25 volt).
Nu, mijn probleem is dat ik nog wat spanning spikes aan de randen van het plein peulvruchten, dat kan veel hoger of lager liggen dan de normale spanning (0 of 25).
Dit is een probleem voor mij, omdat dit kan worden catastrofic aan mijn input circuit, dat gebruikmaakt van een vergelijkingslocatie voor het lezen van de diferential signalen.
Is dat een manier om te annuleren deze spanning spikes?
Zo ja, hoe?
Voor degenen onder u geïnteresseerd, ik heb atached een scherm vangen van mijn oscilloscoop, blijkt de problematische golfvormen.
Bedankt voor uw aandacht.

Francisco S.

Voordat u de input voor comparatoren, ik zou het puls via een "clean-up"-circuit.Ik zou proberen een one-shot FF.Op deze manier, alleen de output van de one-shot (een schoner pols) kunnen worden vergeleken.
Ik weet niet of je het vergelijken pulsbreedte of gewoon verschil tussen 0 - 25V, maar als u wilt dat dezelfde pulsbreedte, kunt u bepalen externe weerstand en condensator waarden uit datablad van FF.

Hope this helps
WA

Voor het opslaan van bandbreedte en postings Ik
ben het bewerken van dit bericht.
Een FF is een Flip Flop circuit.Meestal JK, SR D type ect ...

Opnieuw hoop dat dit helpt.
WA
Laatst gewijzigd door WA op 24 maart 2004 1:44; bewerkt 1 keer in totaal

Een low-pass filter verwijdert deze.

Het lijkt erop dat de lijn is niet beëindigd in de juiste impedantie (weerstand).Ik stel voor dat u eerst proberen lager weerstanden om te zien of kunt u de beltoon zonder verlaging van het belangrijkste signaal niveau.Probeer dan het low pass filter.Een truc om de beltoon zonder verlaging van de belangrijkste pulsamplitude is shunt de lijn met een weerstand in serie met een condensator.U past de weerstand voor geen beltoon en pas de condensator voor de maximale breedte van het volledige signaal niveau.Een andere truc is het toevoegen van een kleine weerstand in serie met de lijn op de bestuurder einde.

Ik kan proberen dat, maar een van mijn doelstellingen is om de laagste belasting mogelijk op de lijn, omdat dit systeem dient te hebben over tweehonderd slaaf eenheden of meer, verspreid langs de lijn, die communiceert met een batterij bediende kapitein eenheid .
Dus, ik moet het laagste actueel mogelijk op elke slave unit (3 of 4 mA), met het oog op een goed moment de duur van de batterij.
Ik zal moeten een manier vinden om schoon te maken van het signaal,
rekening houdend met de huidige consumptie beperkingen.

Als u gaat Daisy chain van de eenheden, net de beëindiging van de verste einde van de lijn.

Hallo
Voor het doden van de volttage spickes moet u ferite ring kern, U kunt hem vinden in olld PC Power supply.Then waarvoor de oude spoel en terugspoelen met nieuwe.

De ring is omdat de lijn Q waarde ia te groot!
Q = (√ L / C) / RS,
RS is de bron weerstand, L, C is de line parameter.
Als Q = 1, de overschrijding van 16%, Q = 2, de overschrijding 44%.
Zorg ervoor dat uw PCB Q-waarde van minder dan 1, indien mogelijk, Q = 0.5

Voeg kleine waarde weerstanden op de output van A-en B-signaal van RS485 (10 ohm), in serie met de lijnen op elk knooppunt.Toevoegen weerstanden beëindiging aan de uiteinden van de lange lijn aan de lijn impendance.Meestal rond de 120 Ohm, maar hangt af van de lijn type.

www.circuitcellar.com/library/ ccofeature/perrin0799/c79bppdf.pdf
pdfserv.maxim-ic.com/en/an/AN367.pdf
m.1asphost.com/ppluu/embedded/embed/rs485.pdf
www.embeddedsys.com/subpages/resources/ images/documents/microsys_art_RS485.pdf
www.dmx512-online.com/ddloads/RS485.pdf

Klik op deze link ook.Dit lijkt heel veel goede dingen voor de RS485.

http://www.robustdc.com/index.shtml?libsect=appnotes

Citaat:Ik ben bezig met een project waarin ik een zeer lange lijn (500 meter of meer) te zenden gegevens

in een diferential manier (RS485, maar met 25 volt).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back