Hoe sluit ik 8 Flash geheugens op een bus?

S

socketz

Guest
Ik heb acht M58LW064D flash geheugen chips, ze zijn 8 meg elk voor een totaal van 64 meg.

De M58LW064D gegevensblad is hier:
www.st.com/stonline/books/pdf/docs/8938.pdf

Ik heb een 16 bit data bus in mijn MCU, en zoals ik zei, ik nodig om verbinding te maken 8 van deze chips op de data bus.

De M58LW064D heeft 22 adres lijnen in 16-bits modus, en 3 in staat stellen lijnen.
Pagina 11 van de notitie bevat de 3 staat lijnen waarheid tabel.

Ik heb uiteraard 3 adres lijnen meer dan de chips, maar in plaats van met behulp van een 3-8-decoder, ik weet dat ik kan gewoon gebruik maken van de staat stellen van regels in het flash-geheugens.

Het probleem is dat ik niet weet hoe u de 3-adres lijnen voor de 3 in staat stellen lijnen.Het
is nogal duidelijk dat het niet om een 1-1-verbinding, want de 3-adres lijnen in 0 in staat zou stellen alle fiches, en ik moet maar 1 te worden ingeschakeld op een moment.

Kunt u mij helpen?

Bedankt.

Moet u het adres decoder

U kunt een ontwerp op maat met behulp van CPLD uit Xilinx cipres of @ ltera

iedere andere methode die met behulp van lijm logica willen hc138/139 etcbestebobi

Hallo,

Misschien moet u ook extra buschauffeurs omdat 8 apparaten zijn niet een beetje last.Dit hangt af van alle apparaten die werken op de bus en als ze over voldoende vermogen (stroom) om de signalen.

Dag,
cube007

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back