HOE SLUIT DE PIC 16F877

A

ANOOP0354

Guest
wie kan mij helpen om een circuit te trekken met een pic 16F877 microcontroller, twee shht11 sensor een 16 * 2 LCD-display en een aantal schakelaars, twee kleppen ...Ik moet het meten van de humidty en na dat ik nodig om de klep controleren
help me aan het schema tekenen
de oprogramming ik zal doen

Hoi,

een kijkje op de PICDEM 2 Plus van Microchip.
Het is de aansluiting voor de F877 met LCD en schakelaars en ook een Pot.Dus verander gewoon een beetje het circuit en het zal voor u werken.
Hier is de link naar de webpagina, in de gebruikershandleiding vindt u in het towords het einde circuit.
http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId=1406&dDocName=en010072&part=DM163022
.
( NO
points will be taken from you! )Als je vond mijn antwoord nuttig, klik op de knop die zegt
mij geholpen.

(NO
punten zullen worden genomen van u!)Succes.

De SHT11 temperatuur / vochtigheidssensor eist zuivere intercommunales twee algemene I / O pinnen: de ene is het rijden CLOCK om SHT11, de andere is een bidirectionele DATA (zie SHT11_Interface.png) ..

Wat het LCD-scherm betreft, stel ik voor dat u overwegen de HD44780 van HITACHI, een voorbeeld met dit LCD-scherm en een PIC is te vinden op:
http://www.mikroelektronika.co.yu/english/product/books/PICbook/7_09chapter.htm

Werken kleppen moet u enkele algemene I / O-pin en een RLY bestuurder, voorbeelden hieronder ..

Groeten,
IanP

Sluit VDD (pinnen 10,32), VSS (pinnen 11,31) pinnen om de spanning en de grond, respectievelijk te leveren.
Crystal zal worden aangesloten tussen osc1 en osc2 pennen (pins 13,14)-met aanbevolen Bufs op de grond bij elke pin te verbeteren oscillator stabiliteit.
Om het gebruik van POR circuit embeded in de chip, net sluit MCLR (pin 1) tot VDD aanbevolen via een serie weerstand (ongeveer 5 ~ 10 Kohm)
LCD data poort kan worden aan connectd PORTD pennen (RD0 tot Td7)
LCD controlepaneel pinnen (kan worden aangesloten op elke pinnen van PORTC of PORTB of PORTE).Ik raad je aan de R / W dasspeld og het LCD-scherm aan de grond (Schrijf only), net RS en E pinnen van de LCD aansluiten op de PIC.Gebruik de constante vertraging mechanisme te schrijven op de LCD en doe poll niet de status!
Humdity sensor kan worden aangesloten als een analoge ingang op een pin of PORTA PORTE.U moet het configureren van de chip te nemen alleen deze pin als analoge ingang.Uiteraard is dit geldig in het geval dat uw sensor circut output geeft u een analoge spanning die overeenkomt met de vochtigheid waarde.Er zijn nog andere technieken die kunnen frequncy geven of zelfs een digitale seriële waarde.!

That's all
Succes

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back