hoe simulatie-tool in RFIC selecteren

L

longstar

Guest
Hoi, Gurs. Ik weet dat sommige tol, zoals ADS, Ansoft, cadans, etc.But ik niet konw dat is de beste in RFIC. Rgds LoNgStAr

welk gereedschap te gebruiken alleen afhankelijk van wat u wilt doen. als u de RFIC analyseren van de frequentie domein, de ADS is een goed hulpmiddel. vanaf het moment dat domein, misschien is de CADENCE of HFSS is beter.

Bedankt, wanily1983. Maar ik ben verward met die van de favoriete tool in RFIC. [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 6 minuten: [/color] [/size] Ik weet dat sommige bedrijven te simuleren RF-circuits met Cadence SPECTURE RF tool.But heb ik er niet achter komen wat informatie over hoe het te gebruiken . Wanily1983, kan je me vertellen se. of link.thanks.

Hallo LoNgStAr, ik stel voor dat je om twee simulators te gebruiken voor het verifiëren van RFIC circuits ... 1. Transient simulator (Spectre / HSPICE) 2. Harmonische Balance Simulator (AWR MWOffice / Agilent ADS) Ook kunt u gebruik maken van enkele, geïntegreerde omgeving voor het volledige RFIC ontwerp van Schematische vastleggen tot GDS generatie die beschikbaar zijn vanaf AWR, Inc Zie de details ... Analoge Office Design Suite The Next Generation in analoge en RFIC design http://www.appwave.com/products/analog/ Succes verhaal van Jazz Semi ... http://www.appwave.com/news/press/PR051121.html Als je nog steeds de volledige details over wat simulator moet worden geselecteerd voor RFIC ontwerp ... Ik heb bevestigd uitstekende PDF-documenten wilt. .. Het is een ultieme collectie ... gaan via dezelfde ... Ik hoop dat dit je helpt ... --- Manju ---

Thanks.manjunatha_hv. Zoals ik weet, nog veel meer bedrijven de voorkeur aan Spectre. Is het juist? Als rechts, Waarom? Rgds, LoNgStAr

Cadence is een standart. Als het nodig is, kan ADS (of RFDE) worden gebruikt. De anderen zijn slechts complemantry .. RFIC ontwerp moet beginnen met DC en van voorbijgaande aard simulatie en vervolgens andere simulatoren in staat zal zijn om het ontwerp, zoals parasitaire extractie, pakket ontwikkeling, EM simulatie etc. af te ronden. Maar Cadence is de eerste ...

Beste LoNgStAr, Ja ... maar nu zijn de meeste van hen op zoek naar alternatieve simulatoren ... Naar mijn mening en ervaring! Omdat het heeft brede steun van bijna alle RFIC Gieterijen en ook de cadans heeft een goede lay-out of back-end tools .... en de meeste van hen op zoek naar een leverancier voor complete stroom ... Maar Cadence stroom geïntegreerde stroom voor RFIC ontwerp van schema om GDS ontbreekt, is het in principe pices van gereedschappen in elk stadium en het is erg duur ... Ook hij niet over de RF-mogelijkheden in zijn simulatoren ... vandaar dat zij hebben meegewerkt ontwikkeld in samenwerking met Agilent tot RFDE te vormen ... RFDE in principe front-end simulatoren van Agient ADS en back end lay-out tools van cadans voor Prasitic Extraction, LVS en DRC ... Opnieuw is het een grote puinhoop sinds twee GUI / tools twee databases simulatie mismatches en veel import & export problemen ... --- Manju ---

LoNgStAr, Naar mijn mening is er geen "Beste" tool, maar alleen een beter instrument voor verschillende kund, indien het ontwerp en de Tecnology. In RFIC van oudsher gebruikte men de tijd Domai analyse becauese het tijdsdomein simulatoren werden voor het eerst developerd, en omdat tiically RFIC middel silicium en alle siliciumgieterij ontwikkelen Design Kit beschreven in de tikme domein. Respecteer het frequentiedomein tools aantal keren dat ze beter zijn, bacause met toenemende frequentie de tijd domaiin minder belangrijk ... Om een ​​goed hulpmiddel Nedd om een ​​tijdsdomein smutatora en een frequentiedomein simulator te gebruiken met dezelfde modellen te hervatten ... Hoop dat dit kan helpen ..

hi, guys, Ik heb een aantal vragen hoe om ontwerpen te dragen in cadans naar @ DS? Ik bedoel, ik heb wat werk gedaan in spectreRF, en nu wil ik HB simulatie te gebruiken in @ DS, wat moet ik doen? is het mogelijk om spook netlist en spook model in @ DS gebruiken? soms voel ik het nogal een moeilijke taak om heel het ontwerp in verschillende hulpmiddelen, aangezien er geen gemakkelijke interface tussen hen 3 x, en Gelukkig Nieuwjaar!

[Quote = bigworm] hi, guys, Ik heb een aantal vragen hoe om ontwerpen te dragen in cadans naar @ DS? Ik bedoel, ik heb wat werk gedaan in spectreRF, en nu wil ik HB simulatie te gebruiken in @ DS, wat moet ik doen? is het mogelijk om spook netlist en spook model in @ DS gebruiken? soms voel ik het nogal een moeilijke taak om heel het ontwerp in verschillende hulpmiddelen, aangezien er geen gemakkelijke interface tussen hen 3 x, en Gelukkig Nieuwjaar! [/quote] Door het gebruik van Dynamic Link of RFDE als de modellen zijn te herkennen aan ADS.

Vraagt ​​u zich af waarom Xpedion wordt niet genoemd. Het is HB gebaseerd en kan dezelfde reeks cadans modellen te gebruiken. MESFET +

Nou, maar ik heb geen RFDE (en dynamic link niet) Mijn @ DS is 2004a, is er een handige manier om gegevens tussen deze tools te dragen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back