Hoe PWM genereren uit PIC16F84A om de 4 schakelaars van een h-brug onder controle?

M

minisan

Guest
hoe PWM genereren uit PIC16F84A om de 4 schakelaars van de H-brug onder controle? weet iemand wil de schematische en componenten worden aangesloten op de microcontroller delen? Thanks =)

is niet nodig schematische! kunt u gebruik maken van een van pennen van 16F84. en met genarate PWM in uw programma. in deze configuratie frequentie van de PWM is niet hoog, als je wilt een hogere frequentie kunt u andere microcontroller te gebruiken waarin de interne PWM perifere hebben.

kunt u stellen / show me meer detail of misschien bijvoorbeeld met betrekking tot deze kwestie? Sorry, dit is mijn eerste keer met microcontroller ... bedankt!

hartelijk dank ... aardig van u ... =) [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 23 minuten: [/color] [/size] wordt PIC16F84A nog steeds gebruikt kan worden als ik wil naar een vier-kwadrant DC motor WIF snelheidscontrole doen? genoeg te doen de pennen? bedankt

Neem een ​​kijkje op de configuratie van deze H-Bridge met P en N-kanaals MOSFETs .. Als yo te zien hoeft u alleen twee foto's pinnen om deze brug te regelen .. Voor professionele toepassing, waar een hoge Frequentie schakelen nodig is, moet u overwegen microcontroller met ingebouwde PWM hardware blok, maar in dit stadium kunt u eenvoudig werken met frequenties, zoals, bijvoorbeeld, 1 kHz, en om die PIC16F84 is meer dan genoeg. . Met vriendelijke groet, IanP

zal PIC16F877A zijn meer geschikt voor PWM DC motor snelheidscontrole BCZ vond ik dat deze microcontroller is gebouwd in PWM door middel van pin CCP1 & 2? elke extern component met worden aangesloten op de pinnen? betekent het dat PWM kunnen worden gegenereerd door de vertraging functie in de programmeer gedeelte? is het mogelijk te variëren de duty cycle waardoor de snelheid van de motor beïnvloedt zonder de programmering van tijd tot tijd? heel erg bedankt!

PIC16F877 is veel veelzijdiger dan PIC16F84 .. Bovenop de aanvullende PWM module het heeft ook 10-bit ADC, die in uw geval kan als referentie naar de PWM uitgang worden gebruikt zonder de noodzaak van veranderende het programma alle tijd .. Ervan uitgaande, dat de PWM generator is geprogrammeerd en het loopt "achter", kunt u een potentiometer aansluiten op een van de analoge ingangen en pas de duty cycle van 0-100% bij uw wil .. De outputs van de PWM module kan direct worden aangesloten op de MOSFET H-Bridge van de vorige post .. Met vriendelijke groet, IanP

hi! echt bedankt voor het schema van h-brug. het is echt handig! Ik denk aan de bouw van dit circuit. btw, zijn de modellen & waarden van alle componenten in het circuit bruikbare voor +12 Vdc motor? hoe het model en de waarde van de MOSFET's te bepalen? echt heel erg bedankt! =)

Wat moet ik weten bij het kopen van een DC-motor, zodat ik kan kiezen voor de geschikte MOSFET's? vermogen of voor huidige beoordeling? laten we zeggen de huidige rating, moet mijn MOSFET huidige beoordeling ten minste het huidige beoordeling van de motor toch? kunt u te begeleiden ... heel erg bedankt! merry christmas! =)

Meestal motoren hebben een aantal huidige beoordeling .. Ik zou zeggen, kies een MOSFET die ten minste 5 keer heeft dat de huidige, en de laagst mogelijke RDS (op) ..
Nu, als een MOSFET een lage RDS (op) rating heeft, heeft meestal een vrij hoge huidige beoordeling typisch in de 10s van de versterkers. Ik moest 4 ampère continu en de MOSFET ik koos aangeboden 25 ampère. Uiteraard hoe lager de RDS (op) rating, hoe duurder de MOSFET. BTW, beide soorten MOSFET's zijn verkrijgbaar in TO220 pakketten.
Dit is een citaat uit een artikel over de H-brug uit een van de vorige posts .. Hier is de rest: http://www-isl.ece.arizona.edu/ ~ soccer/team4a/data/motors/Hbridge_Theory.pdf Met vriendelijke groet, IanP

Beste IanP, Voor het circuit dat u liet me de vorige keer, izzit bruikbaar voor 3-9V DC motor? de stroom voor de motor rond 0,5 A alleen als er geen belasting ... zo zal IRF530 en IRF9530 nog steeds van toepassing? Kan ik meteen Sluit pin A en B van microcontroller of ik een driver nodig tussen microcontroller en zowel pin A en B? bedankt! Gelukkig Nieuwjaar!

Voor de schakeling die u liet me de vorige keer, izzit bruikbaar voor 3-9V DC motor? de stroom voor de motor rond 0,5 A alleen als er geen belasting ... zo zal IRF530 en IRF9530 nog steeds van toepassing? Kan ik meteen Sluit pin A en B van microcontroller of ik een driver nodig tussen microcontroller en zowel pin A en B? !! dankzij Gelukkig Nieuwjaar
Ik weet niet van een microcontroller die kan zinken of bron aanzienlijke stromen, meestal deze stromingen zijn onder de 20mA per pin .. Vanuit dat oogpunt moet je een driver .. De voorgestelde IRF MOSFETs ovesized voor 0,5 A motor, maar omdat de meeste availble MOSFET's zijn in TO220 pakket, zal je niet redden veel ruimte en / of geld .. Gelukkig Nieuwjaar ook voor u ... Met vriendelijke groet, IanP

Wat moet ik weten bij het kopen van een DC-motor, zodat ik kan kiezen voor de geschikte MOSFET's? vermogen of voor huidige beoordeling? laten we zeggen de huidige rating, moet mijn MOSFET huidige beoordeling ten minste het huidige beoordeling van de motor toch? u begeleiden

hi Ik gebruik een 12v, 80w, 7A huidige beoordeling dc motor. Iedereen kan een H-brug schakeling sugget voor hetzelfde. Wat moeten de mosfet huidige ratings, als we gebruik maken van het schema hierboven. Dank u

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back