Hoe plot stralingsdiagram in MATLAB (in dB)

M

masud_809

Guest
Hi all:
in MATLAB?

Ik wil weten hoe stralingsdiagram in dB (logaritmische)
terrein in MATLAB?

Bedankt.

Hi Kohi_boy:

De versie is 2006Ra.
Mijn ingangen zijn hoeken (rad) en bijvoorbeeld in dB Gain of Mag.Exporteer ik ze uit HFSS.

Hallo masud_809,

Plotten straling patronen in Matlab is eenvoudig, maar beetje lastig.Ik gebruik genormaliseerde straling patronen dwz max. winst is '0 'en dan afneemt, zodat de schaal kijken houdt van 0, -5, -10 ...- 40 (dB).Andere belangrijke ding om in gedachten te houden is de POLAR functie in matlab doen perceel niet de negatieve winsten en keert u terug met een fout dus je moet alles positief of nul-waarden te houden.
Dus om plot de genormaliseerde straling patronen:

1.open uw gegevens in Excel sheet.

2.zoek naar het maximum.winst waarde voor bepaalde hoek, zeg bijvoorbeeld de 6 dB.Nu het maken van een perceel met schaal 0 tot -40 dB die het meest gebruikelijk is, voeg 40-6 wil zeggen 34 tot alle winnen.Dit maakt de hoogste winst van uw resultaat dat is 6 dB in ons voorbeeld tot 40 dB en andere vermindert dienovereenkomstig.

3.Kijk nu eens voor eventuele negatieve waarden in kolom te krijgen en te vervangen voor 'Zero'.Zodra nu gedaan kun je dit plot genormaliseerd stralingsdiagram gegevens met behulp van POLAR commando en omdat je al hoeken in radialen dus gewoon direct gebruiken dat.
Zodra u plot het patroon verander gewoon de schaal in Matlab plot als 0 tot -40.

Hoop dat dit het oplossen van uw zoekopdracht.
Thanks & Regards
Praful

Geachte prafuldeo:

Hartelijk dank voor je beschrijving!Ik waardeer uw tijd.Ik check it out vandaag.

Sante.

Hallo masud_809,
Probeer het eens en laat me weten hoe ging het verder.

Sante

verreweg de gemakkelijkste manier is om de m-bestand 'downloaden mmpolar'.

Het genereert automatisch polaire straling percelen die van de stijl die we allemaal gewend.

http://blogs.mathworks.com/pick/2005/02/09/configurable-polar-plot/

http://www.mathworks.com/matlabcentral/fileexchange/1251

stralingsdiagram perceel

Ik heb geprobeerd mmpolar functie, lijkt het niet het ruim ondersteuning op commando, zodat meerdere percelen in dezelfde figuur is niet mogelijk.

hi iedereen
kan iemand uitleggen hoe 3D polaire stralingsdiagram in Matlab te maken?
Ik gebruik UV perceel waar met gaas (x, y, z) commando
x = sin (theta) cos (phi)
y = sin (theta) sin (phi)
ans
z = berekende winst
allemaal NxN vierkante matrix
Maar ik wil perceel in polaire vorm
Bedankt

Hi mns,
Ik heb nooit geprobeerd 3D polaire percelen in Matlab, maar lijkt een interessante oefening.Ik zal proberen en laten weten.

Groeten

Beste allemaal,
Ik denk dat je kunt sisotool functie gebruiken om het te tekenen.
Met mijn beste wensen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back