hoe op te stellen guardring?

S

Sky & zee

Guest
hi, onlangs ben ik teken een laag vermogen CMOS huidige converyor circuit, om te voorkomen dat de klink-up, hoe kan ik trek de MOS guardring?ik teken een guardring voor elke MOS-transistor of teken een guardring voor meerdere MOS samen?bv: Teken een P guardring surround alle NMOS transisitor.bedankt

bedoel je dubbele guardring?ik bedoel is het weer moet ik toevoegen guardring voor ervery mos transisitor of alle MOS-transistor samen?bedankt

Als u wilt opslaan gebied, MOS combineren in dezelfde guardring als zij dezelfde bulk-verbinding hebt.ook het subtype.

Voor een goede lay-out, moet u altijd Doubel guardring kritische schakelingen zoals Differential pair, de huidige spiegel & Buffers (High stroomvoerende transistor).
Altijd voorzien dubbele guardring b / w Analoge en digitale schakelingen. (Om aparte Analoge en digitale schakeling)
Rest alle andere transistor u kan bieden enkel bewaken (of tik verbinding) als ze dezelfde bulk worden gezien.

Voor een goede elektrische ontwerp regel, de daarmee samenhangende klink-up-regel dient te worden gegeven uit;
Natuurlijk, als u nodig enkele verwante regel, pls mail naar mij.babbage.song (at) gmail.com

1.Double Guard ring dienen afzonderlijk te worden opgesteld voor kritische schakelingen (zoals diff pair etc).
2.NTAP guardring in nwell verbonden met VDD en ptap guardring de psubstrate aangesloten vss.
3.hoe breed moet je hoede ringen zijn?Sommige foundrys verstrekken informatie in hun latchup docs.
4.sommige ontwerpers geloven in het verstrekken van guardrings tussen de blokken van hetzelfde circuit en het circuit rond het hele blok.

Een guaring voor elke transistor is niet vereist.Een NW tik voor een transistor PMOS & PPLUS TAP voor een NMOS transitor is prima, want het hangt af van hoezeer de huidige ur diffpair is ging te nemen en ten tweede hoe hoeveel stroom ur hele circuit ging naar take.If zeggen DP gaat zeggen nemen in microamps bereik.Double gaurdring is helemaal niet aan te raden.

Een ander punt is dat guardring beter zijn volledig bedekt met metaal contact en verbinding met de beste VCC of VSS aansluiting, anders wordt de verspreiding van resistentie zal degraderen bieden de afscherming en de vervoerder collectie mogelijkheden.

Om te voorkomen dat Latchup, nemen we in het algemeen th efollowing richtlijnen:
1.At transistor niveau dat we in het algemeen voorzien Kranen dwz NTAP voor PBO's, en sluit deze aan VDD.Ptap voor NMOS en sluit deze aan VSS.
Kranen is stripwhich bestaat uit implantaten, diffusie, metaal, contact. Plaatsing en afstand is afhankelijk van gieterij.

2.Wanneer de desbetreffende strook omsluiten kritische transistors, wordt het beschouwd als een Guard Ring.

3.Depending op Ontwerpers vereiste kritische circuits zoals de huidige spiegels, differentiële paren worden gevoegd bewaker ringen.

Hieronder vindt figuur van omvormer gevoegd bewaker ringen.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Ik had een boek gelezen die verwijzen naar How to analyse patroon van het elektrisch veld, zodat het boek van de verpakking zal nuttig zijn om nieuwe ontwerper zoals u, en ik denk dat je kunt eda software zoeken die visuele voorbeeld voor de beste begrip, Ex.hoe de lay-out voor denced circuit als microprocessor enz.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back