hoe op te sporen beginnen beetje in UART

S

s3034585

Guest
hoi
pls kan iemand me uitleggen hoe te sporen een begin beetje in UART.Ik probeer het schrijven van een VHDL-code voor UART.idealiter een overgang 1-0 is een indicatie van start bit, maar er kan een soortgelijke voorwaarde in de datastroom ook.
zo kan iemand pls help me.
bedankt
Tama

gebruik van een register met seriële ingang te vullen met 1s en detecteren de start bit 0 op de laatste positie

daadwerkelijk van start bit is niet alleen de overgang 1-0, maar ook 0 voor een periode van beetje duur bepaald door de snelheid haven.

De start bit wordt gedetecteerd wanneer de UART is niet bits voor het verzamelen van gegevens.Dit is hetzij na reset (power-up of controle signaal) of na de stop-bit (s).Het kan niet worden gedetecteerd wanneer de UART is in de toestand van het lezen van de input als data.

Als de UART reset is in het midden van de gegevens, zal het synchroniseren goed na een voldoende lange tijd stationair tussen gegevens.

Hi, s3034585
Ik denkt
Je moet weten BuadRate van UART, dus gebruik CLK bemonstering.

bij de eerste overgang 1-0-bit en deze starten CLK bemonstering vertraging 8 bit voor data-en 1-bit voor pariteit en de overgang 0-1 is stopbit

Pls.Download Serial volledig in EDA E-Book

Het opsporen van de startbit in te gaan op uw ontvanger FSM, op detectie van een laag, zijn monster 16x, indien meer dan 8 van die laag dan kunt u overwegen het een beetje te beginnen, zo niet duidelijk de teller (valse start bit) en resample weer op volgende lage detectie.

jelydonut

De beste manier is ontdekken de val overgang met een daling van de detector, beginnen te tellen whit een klok 16x respecteren uw baudrate en wanneer uw teller is 8 dan proeven van de toestand van de lijn, als je detecteren nul dan heb je een echte start beetje anders je val rand was een spike.Als u ontdekt een begin beetje kunt u proeven van de gegevens om de 16 keer met de klok 16x vanaf dit punt.
Dag

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back