Hoe ontwerp je een programmeerbare teller?

A

Alles Gute

Guest
Ik wil het ontwerpen van een programmeerbare teller werkt bij GHz en ik heb geen duidelijk idee over dat nog niet.Kunt u enkele boeken of papieren of iets gerelateerd?

Wilt u programmeerbare logica gebruiken?(FPGA in voorbeeld)

nee, mijn "programmeerbare": de teller terug naar nul wanneer het telt een bepaalde waarde (bijvoorbeeld 5 of 7 of 8 ...), terwijl deze waarde is programmeerbaar.

Hi Alles Gute,

Ik denk dat je bedoelt een voorinstelbare teller.Dat betekent letterlijk je kunt tellen beginnen op de ingestelde waarde of u kunt rollen tot nul tellen wanneer deze vooraf ingestelde waarde is bereikt.u eerst beslissen hoeveel bits je wilt in je teller.

Ik wil een 5 bits teller.
OK, laten we vergeten de programmeerbare ding, en laten we praten over "Hoe een teller ontwerp?"

Alles Gute,

Hoe te zenden van de specifiek voor de teller in uw plan?

Alles Gute,

Sorry, Mijn vraag:
Hoe het overbrengen van de specifieke nummer aan de teller in uw plan?

eerst beslissen de Nuber van contra bits.je zei 5 bit.

dan staat de uitvoering van een machine,
1.eerst zal in de initiële toestand.preset hier de teller.
2.vervolgens teller weergegeven moet beginnen.deze hebben een meer staat.
3.zodra het de max limiet bereikt, moet de teller gaan van vooraf ingestelde waarde en opnieuw zou moeten tellen.dit kunnen we een meer staat.

als deze kunnen wij uitvoeren voor programmeerbare beneden teller of zelfs wij kunnen mengen up & down teller. (programmeerbaar).

Ik wens het zal u hwllp.

Misschien kunt u gebruik maken van een prescaler te verdelen GHZ input signaal,

dan is de volgende teller kan gebruik maken van een lage snelheid programmeerbare teller,

dat niet moeilijk.

met vriendelijke groet
Alles Gute wrote:

Ik wil het ontwerpen van een programmeerbare teller werkt bij GHz en ik heb geen duidelijk idee over dat nog niet.
Kunt u enkele boeken of papieren of iets gerelateerd?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back