Hoe om te gaan met proces variatie op bandgap vref

L

leehying

Guest
Hallo, iedereen. Op doel van de kosten naar beneden, de fab we kiezen is instabiel. Na meting van de Vbe kenmerk van het proces op de steekproef, werd een bandgap VREF ontworpen. Echter, we vonden het onmogelijk is aan te passen aan 0 TC vref bereiken op kamer temp. De niet-lineaire TC DC fout en lineaire TC DC fout was overwogen. Maar ik ben er niet zeker van alle DC-fout werd geannuleerd door het aanpassen. Aangezien het kost te veel aan de Vbe meten op verschillende temp elk perceel, is het mogelijk om de 0 TC vref bereiken op kamer temp op basis van informatie op slechts dezelfde temp? Als het niet duidelijk gepresenteerd, pls laat het me weten. Hartelijk dank voor elk advies! Met vriendelijke groet! Luwte

U kunt kiezen voor een meer consistente fab, of u kunt laser trimmen het eindproduct beter TK te bereiken.

Voor alle praktische doeleinden, de TK van de bandgap is tweede orde. Om volledig definiëren van een tweede orde functie 3 punten nodig. Ik zal zeggen dat als je toleranties zijn op een punt waren de de tweede orde effecten kunnen worden genegeerd, dan kunt u het doen met een twee temperatuur kalibratie. Dit kan in staat zijn te doen met "zelf verwarming." Fundamenteel echter te kalibreren van een tweede orde TK, vergt 3 punten.

U kunt trimmen op andere manieren dan de laser, de zeer hoge nauwkeurigheid bandgaps zo ver gaan als dichte (EE) PROM sche kaarten en ik heb gedaan zener zap en zekering stijl trimmen netwerken. Je hebt een minimum van twee, een aan TK plat en er een te krijgen om te corrigeren voor veranderingen deze stap om de uitgangsspanning waarde. Uw diffuus weerstanden ar niet genoemd als zijnde gekarakteriseerd, deze kunnen een zeer grote "bijdrage" van hun eigen hebben, zijn vaak niet goed onder controle in de CMOS-processen en de TK zal variëren met de lakens, mogelijk niet goed gemodelleerd tweede orde "effect" (als alles wat je ziet is vast TC1 en TC2 waarden in het ontwerp-kit, dan geen aandacht werd gegeven aan dit). De enige keer dat ik probeerde een tweede orde temp schadevergoeding te doen, het was een puinhoop. De kubieke term is niet iets wat je wilt rekenen op gieterij ontwerp kits voor het geheel. U vindt het misschien nodig zijn om uw eigen modellen aan te passen voor alle single-ended componenten (de referentie diodes, de weerstanden, mogelijk zelfs het opstarten van schakelingen, denk veriloga en vele leuke uren van de curve-fitting) om een ​​echt goed werk. In mijn wereld heb ik een zekere mate van model Slop en het ontwerp te accepteren voor een sub-bandgap referentie, dat komt uit een divider, die ik kan maken laat-niveaus instelbaar tot het centrum van het uiteindelijke ontwerp is gebaseerd op een lichaam van werkelijke gegevens.

Millwood, het is duur inderdaad, geen enkele manier bedankt. Dankzij stefannm, krijg ik de jouwe. Bedankt dick_freebird voor het detail antwoord. Echter, het kan mijn toekomst taak om mijn eigen modellen te bouwen, nu, ik moet werken op basis van fab's. Het lijkt erop dat het onmogelijk is om ... in slechts een temp punt.

Verpakking spanning kan leiden tot willekeurige TC verschuivingen. Ook kunt u misschien een soort van temperatuur-gevoeligheid in de buffer fasen na de bandgap.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back