Hoe om te gaan met de praktische DSP in de ASIC-ontwerp?

M

machael

Guest
hi iedereen

Ik ben een newbie ee ingenieur.Ik denk dat ik genoeg beheerst elementaire dsp theorie op school.Maar ik gevonden in de praktische ASIC (of FPGA, met behulp van verilog HDL) applicatie, de situatie altijd beperken de complexiteit om uw idee uit te voeren.Je moet de breedte van de coëfficiënt zoveel als je kunt verkorten, en je moet overwegen of de vermenigvuldiging en de toevoeging volledig zou kunnen worden gedaan vóór de volgende monster komen in de beperkte klok periodes, dus soms vond ik IIR is veel nuttige (geen behoefte te denken over de lineaire fase).

Dus ik een aantal praktische techniek gids in ASIC-of FPGA ontwerp willen (en niet de DSP (Digital Signal Processor) aanvraag) over dsp, met name het filter ontwerp, praten over de praktische problemen, zoals coefficent selectie, sommige architectuur van IIR of spar, en de analyse van de uitvoering van complexiteit.Kan iemand mij laten adviseren of aanbevelen wat materiaal om te lezen?Ik zal waarderen dat heel erg veel!

Groeten!
Machael

Lees de volgende artikelen.Ik hoop dat ze nuttig zijn en je kunt er vinden wat je wilt.Ook kunt u zien http://www.bdti.com/faq/.

Groeten,
KH
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Dank u zeer, khorram!
ps ik heb gevonden en kocht een boek genaamd <VLSI Digital Signal Processing Systems, Ontwerp en Implementation>, wrotten door Keshab K. Parhi.Het lijkt niet slecht, gericht op de architectuur Disign van DSP in VLSI Disign.Ik denk echter dat het ontbreken van enkele praktische voorbeelden, en de theoretische discussie te veel hoofdstukken.

Ik ben blij dat je gevonden wat je wilde.Als je wilt weten hoe u kunt ontwerpen bijvoorbeeld een multiplier die moet opereren in een bepaalde tijd, moet je zoeken naar een paar boeken, getiteld "rekenkundige schakelingen ontwerpen".
Ik heb de volgende boeken die kunnen worden zijn te vinden in de EDAboard ook.Maar ik herinner me dat u niet wilt DSP-toepassingen bestuderen.Je kunt er vinden hoe bijvoorbeeld een IIR filter kan worden toegepast op basis van DSK planken.

1) DSP-toepassingen met C en de TMS320C6x DSK

2) Digital Signal Processing Laboratorium experimenten met C en de TMS320C31 DSK

3) Real Time Digital Signal Processing

Als u niet konden vinden, laat het me weten om ze naar u sturen.

Groeten,
KH

khorram,

Dank u voor uw vriendelijke hulp!Kunt u mij een gids over enkele klassieke referentie op "rekenkundige schakelingen ontwerpen" en of ze kunnen worden gevonden in Edaboard?

Groeten!
Machael

Helaas zijn er geen boeken in verband met rekenkundige circuit design op EDAboard (u kunt zoeken naar die boeken daar).Maar je kunt hier een aantal boeken op de website als je zoekt "computer rekenkunde".Een van deze boeken is "computer rekenkundige algoritmen en hardware ontwerpen".

Groeten,
KH

Ik vind dat je voor meer experient van ASIC-ontwerp voordat je het boek <VLSI Digital Signal Processing Systems, Design en Implementation> lezen.dus je kunt een brug tussen de algoritmes de genoemde boek en de uitvoeringsprogramma in je geest.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back