Hoe om te gaan met de huidige bron in amplifer? Wanneer tapeout

B

boooser

Guest
Ik ontwerp een sinple amplifer?

In bias circuit is er een actuele bron voor de levering van de bias stroom voor de belangrijkste amplifer?

En nu wil ik deze band amplifer.

Hier komt een vraag?Hoe om te gaan met de huidige ideale bron?

Maak ik een bandgap schakelingen voor de productie van de huidige bron?

Of er andere eenvoudige uitvoering?

Bedankt!

U moet een soort van de huidige bron, zoals een levering onafhankelijke, PTAT of temp.onafhankelijke bron.Deze kan gevonden worden in elke analoge IC tekst.

Een van de typische huidige spiegels is genoeg, denk ik.
Wat voor versterker is het?Gemeenschappelijke bron?
a.

Ten eerste, je genereren met behulp van een huidige bron bandgap PTAT sturcutre.En dan moet je de huidige lay-out een spiegel in de buurt van de huidige bron, en dan laat je de huidige stroom naar de versterker, die kunnen worden ver weg van de huidige PTAT bron.
Denk eraan, niet laat de spanning loopt een lange weg, want dat maakt fouten op de huidige je wilt.

een goede en eenvoudige regeling is een constante-transconductance bias circuit, kunt u verwijzen naar David A. Johns en Ken Martin - Analog Integrated Circuit Design - hoofdstuk 6
zij moeten aansluiten van een externe weerstand en de weerstand voor het bereiken van de gewenste huidige

Dat hangt af van hoe nauwkeurig de huidige u wilt genereren.Bandgap mehod is nauwkeuriger dan const-GG-methode.Maar het kost veel ruimte.

Hi Booser,

Wanneer u deze vraag stellen, ik denk dat je niet bekend bent met analoog ontwerp, aangezien iedereen die een op-amp moeten kunnen ontwerpen van een huidige partijdigheid te doen definitieve werkprogramma.Nu, je weet niet hoe het ontwerp van een lopende bias, betekent dit dat u niet bekend bent met analoog ontwerp, ik denk dat je op-amp niet zal werken zeker, om eerlijk te zijn.
Ik adviseer u achterover leunen en studie meer op uw amplifer nog een maand om te controleren of u weten wat de huidige vooroordelen en hoe het met uw versterker.Het zou een slecht gevoel als je eindelijk je schakeling niet werkt op deze manier.

OK.om het antwoord op je vraag, ik denk dat je op-versterker is niet ingewikkeld, dus gewoon een weerstandsbelasting huidige bron is genoeg, maar dit verschilt met de huidige bias PVT.Voorzichtig Sorteringsvoorschriften kan genoeg zijn voor uw ontwerpen.
Vergeef me dat iemand introduceren bandgap of PTAT huidige bron voor hem, ik denk niet dat op dit moment dat hij kan omgaan met een dergelijke opzet als die bandgap ontwerpen zijn zelfs nog moeilijker zijn dan wat hij nu doet.gewoon een weerstand stroomsterktes spiegel is goed genoeg voor zijn proces

Op de vraag er is niets over de operationele versterker.De vraag gaat over een eenvoudige versterker.Het is duidelijk dat een echte huidige bron is nodig in elke simulatie.A.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back