hoe om ruis?

Y

yviswanathbe

Guest
Hoi,
Ik heb een eenvoudige schakeling voor het meten van stroom van de voeding met behulp van ADC0804 en AT89S8252 microcontroller OP07 operationele versterker.

Ik heb de dubbele levering ( 5, -5 V) aan OP07.

Alles is goed, maar ADC is niet geven van juiste waarden.
Dat is als de huidige is 10A, ADC zal FF per circuit en berekeningen.

Maar mijn ADC een keer is het geven van FF en de volgende keer is het geven van een andere waarde: de waarde is niet constant.

Ik denk dat enkele rimpel of ruis Ik moet verminderen.
Zo ja, Please help me hoe te verminderen rimpel in het circuit?Thanks in advance.
viswanath

Als uw huidige sensor is aangesloten via de kabel of draad proberen om een paar omwentelingen van deze kabel rond ferrietstaaf torus met permeabiliteit dat overeenkomt met uw frequentie.Het creëert een common mode choke en kan helpen.

Hoi,
Bedankt voor de beantwoording.
Ik ben niet met de huidige sensor hier.

Ik heb zojuist aangesloten de stroomvoorziening in de reeks te laden met behulp van 75mV, 10A shunt.
En ik ben versterken de shunt ingang met OP-AMP.This Amplified spanning i am geven aan ADC en het meten van de digitale waarde via seriële poort met behulp van Microcontroller.

Dit OP-AMP vereist dubbele levering, dus ik heb een 5, -5 V voeding op mijn bord, ik ben raden in dit gedeelte rimpelspanning kan veroorzaken ...
Ik wil om deze rimpel of geluid ...

Bedankt,
viswanath.

Er kan een partij van de rede en kan niet zomaar een.U moet analyseren je circuit en de lay-out.Het is moeilijk iets te zeggen zonder dat deze meer gedetailleerde analyse.

Post het circuit gerelateerd de huidige sensing sectie.

Dag
Powermos

verplichte 4 beantwoorden hier Ik heb ook hetzelfde probleem.
Dat is de stroomvoorziening noise.I f sommige kan men na een circuit te reduse stroomvoorziening lawaai (com-modus en diff-modus) is het een grote hulp voor mij als goed ..

Stroomvoor lawaai kan een gevolg van injecteren geluid uit het stopcontact en geluid opbouwen van de voeding zelf.Als de stroomvoorziening was een soort schakelaar modus kan u toe te voegen filtering op de output te stoppen met het geluid op de schakelfrequentie, indien het geluid kwam uit het stopcontact lijn in het aanbod kunt u enkele filtering van de belangrijkste voor de leveren input, een common mode spoel zou voldoende moeten zijn.

Bye Powermos

Heb je de voeding op een reikwijdte en zocht een wisselspanningsbron ribbeling, 60Hz in NA en 50Hz in Europa?Heb je verslaafd de ADC circuits tot een DC batterij aanbod om te zien of de rimpel is er nog steeds?Want als zij er niet is op een batterij levering, dan is het duidelijk dat de DC is rijden op een echo van de AC voeding input.

Ik had een instructeur me vertellen jaar geleden dat een rustige DC power supply was een ware kunst te maken op een hoeveelheid basis.Toen hij liep een elektronica-bedrijf zei hij ze stoppen met proberen te maken van hun eigen stroomvoorziening en net ging en kocht die wisten ze werkte.Waarom?Omdat de meeste van de problemen die zij had met de apparatuur die ze gemaakt en verkocht, kwam terug op een drukke stroomaansluiting.

Ik kan ook niet vergeten hem schreeuwen in de kamer meer dan eens in ons labo, dat de volgende keer dat hij moest helpen iemand met een lab waar het probleem bleek te zijn een signaal rijden op een 60Hz voeding 'echo' hij zou niet de idioot .
Ik
ben nog niet zo zeker waarom ik doorgegeven.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back