hoe negatief getal goed weer te geven in DC Compiler?

T

triquent

Guest
Ik probeer te simuleren en synthetiseren een ondertekende comparator door verilog.In mijn armatuur, probeer ik te zien op de input en output.De simulatie resultaat is juist.Maar als ik laat de ingang is negatief ex.-5.Toen in het resultaat, toont het een zeer groot aantal.Lijkt het is de 2 de complementaire waarde. (Het zal niet herkennen negatief getal)

$ monitor ($ tijd, "a =% db =% d", a, b);
een =- 5, toont het een = 4294967291.
Hoe display negatief getal in decimale goed?

Wijzig uw beeldscherm formaat in de simulator "Getekend tienden "....(momenteel u "Unsigned Decimal")

bedankt.hoe uiten ondertekend nummer?Ik heb geen handleiding om het te controleren.
whizkid wrote:

Wijzig uw beeldscherm formaat in de simulator "Getekend tienden "....
(momenteel u "Unsigned Decimal")

Dit is een simulator menu-optie ..die simulator gebruikt u??

Synopsys ontwerp compiler.Ik weet voor de simulator kan het niet verwerken ondertekend nummer, dus ik moet de negatieve nummer 2'complement wijzigen en vervolgens de arithmatic berekening doen.Dus ik ben benieuwd kan het display van de negatieve rechtstreeks?kan laten zien of alleen de binaire waarde.
whizkid wrote:

Dit is een simulator menu-optie ..
die simulator gebruikt u??

Quote:

Dus ik ben benieuwd kan het display van de negatieve rechtstreeks

bedankt.Ik gebruik signalscan.Maar is het mogelijk om te controleren $ ($ tijd te gebruiken, "a =% d, b =% d", a, b) commando in de armatuur bestand naar de negatief getal in een tekstbestand weergeven?is er een ondertekend decimale display?Ik weet dat de% d voor unsigned decimal?
whizkid wrote:Quote:

Dus ik ben benieuwd kan het display van de negatieve rechtstreeks

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back