Hoe mesure afstand en hoek

P

penrico

Guest
Ik zoek een goede methode voor het bepalen van de exacte positie van een omroep FM transmiter (88-108 MHz), hoe kan ik bepalen of mesure hoek van mijn receptor op de transmiter, met een minimale fout?

Ik
ben op zoek naar schakelingen of schema's die dit kan doen.

Bedankt

Kijk voor meer informatie hier http://www.rsd.de/
Zij zijn een van de beste.Maar het is heel moeilijk in stedelijke gebieden.

Dit heet richting vinden.Voor sterke signalen een antenne met twee balken en een diepe nietig tussen hen wordt meestal gebruikt.Een raamantenne is waarschijnlijk het makkelijkst te maken.Het heeft twee Null maar weet u bij benadering de locatie van het station van hun aankondigingen of een lijst van stations op elke frequentie.

U kalibreert de hoek door te meten in de richting van een bekend station geeft u de fout in uw systeem.Dan moet je aftrekken van de fout van de metingen op onbekende stations.

Ja, deze was gebruikt tijdens de 2e wereldoorlog.
Hierboven genoemde bedrijf werd de productie van dergelijke apparatuur.Deze methode wordt gebruikt tot aan onze dagen in eenvoudige apparatuur.Als u wilt weten waar richting 2 lus antennes in verticale en een positie loodrecht op elkaar.

Ten eerste vind je de hoek met de minimum-signaal - het zou kunnen hebben 2 richting vooruit en achteruit te wijten aan lusantenne eigenschappen.Vervolgens op (weet niet theorie goed en kan onjuiste) door signaal faseverschuiving als je abonneren en voeg signall van deze 2 antennes is het mogelijk te zoeken kwadrant waar signaal komt.
U kunt zien dat dergelijke antennes zijn nog steeds in gebruik op schepen
voor navigatie voor freq bereik 1 -20 MHz.

Meer met behulp van geavanceerde antenne schakelen techiniques op luchthaven terrestrische navigatie departementen - dit type omvat UHF HF freqs.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back