hoe meetbare PA

M

myicejade

Guest
Nu ben ik het ontwerpen van een WCDMA 2W PA, en ik donnt weten hoe het meten van de output VSWR, want ik ben bang van schadelijke netwerk analyzer onder met powe aanbod.

Waarom heb je nodig voor het meten van deze parameter?Commerciële systemen gebruik circulators en inrichtingen in de diervoedersector en dus geen energie gereflecteerd of opgepikt door de antenne naar de versterker.

Als u zich meten en je had een kwadratuurformule hybride type versterker topologie de staalkabel zou zeer dicht bij 1.0.Als het een interne versterker wordt zeer hoog, aangezien versterkers zijn ontworpen voor efficiëntie eerste en niet de output impedantie van 50 Ohm.

Eigenlijk denk ik dat u op zoek bent naar maatregel robuustheid van de PA onder verschillende VSWR's.
Voor dit kunt u gebruik maken van een eenvoudige regel-brancard (of tuning stub, wat je ook wilt noemen).U hebt voor het ijken van dit apparaat, op een frequentie (mid-band), en een Fase (0 graden) met behulp van de Network Analyzer, en noteer de VSWR (1:1, 2:1, 4:1, 6:1, 10: 1, enz.), voor elke positie van de stub.
Zet de lijn-brancard op de output van de PA, een verzwakker aan de andere kant, en het controleren van het gedrag van de PA voor verschillende VSWR en Fasen.

Van wat ik weet, is geen 2W (33dBm) WCDMA PA voor mobiele telefoons op de markt.Het max vermogen wat ik zag is 28dBm, te kunnen bereiken 24dBm op de antenne-aansluiting, na filtering, schakelen (indien is dual-mode) en duplexer.

Sorry, maar PA Haas geen staalkabel, heeft een charateristic impedantie en het apparaat waarmee u verbinding met het ingevoerde swr of niet.
U kunt testen impedantie.

Ik denk dat je kan gebruik maken van een dual-directionele koppeling te testen PA output VSWR ongeveer vergelijken met zowel paar waarde te krijgen.

Net Bias de versterker in zijn nominale bias punt, beëindiging van de ingang van de eindversterker (geen input vermogen), dan stoten een vermogen op de uitgang en meet de reflectie

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back