Hoe maak je een volledig differentieel opamp met SC_CMFB meten

S

skythunder

Guest
Hallo, allemaal, ik wil weten hoe je de kenmerken van een volledig differentieel opamp met geschakelde condensator common mode feedback-netwerk te meten. Uiteraard kunnen we geen gebruik maken van continue tijd meetmethoden (AC sweep) naar DC gain, Unity gain bandbreedte, CMRR, PSRR, etc. vinden Zijn er specifial methoden om die parameters van een OPAMP te meten, of gewoon met behulp van transiënte simulatie te benaderen hen? Dank

Hoi, als je gebruik Hspice, kunt u TRAN analyse, en sla de operationele punten van de schakeling naar een bestand, en dan kun je het bestand te laden en uit te voeren van de AC-analyse. Bijvoorbeeld, het uitvoeren van TRAN analyse:... SAVE TYPE = IC FILE = RAIL2RAIL.IC LEVEL = ALL TIME = 25U TRAN 0.1NS 30U START = 0U en dan kun je de AC analyse uit te voeren AC 10 december een 100MEG * SWEEP CC 0.5 P 3P 0.1P. LOAD RAIL2RAIL.IC0 kunt u de hulp van de Hspice manul om de. slaan en. load begrijpen! beschouwen!

[Quote = wjxcom] Hoi, als je gebruik maakt Hspice, kunt u TRAN analyse uit te voeren, en de operationele punten van de schakeling naar een bestand op te slaan, en dan kun je het bestand en voer de AC analyse te laden. Bijvoorbeeld, het uitvoeren van TRAN analyse:... SAVE TYPE = IC FILE = RAIL2RAIL.IC LEVEL = ALL TIME = 25U TRAN 0.1NS 30U START = 0U en dan kun je de AC analyse uit te voeren AC 10 december een 100MEG * SWEEP CC 0.5 P 3P 0.1P. LOAD RAIL2RAIL.IC0 kunt u de hulp van de Hspice manul om de. slaan en. load begrijpen! wat! [/quote] Dank je wel, wjxcom! Ik zal proberen je methode. En ik wil weten of op deze manier nuttig is voor de simulatie van andere geschakelde condensator circuits, zoals SC filters, Sinds het simuleren van de frequentierespons van SC circuits in Hspice binnen cadans is niet beschikbaar

Hi hr_rezaee: Ik denk dat op tijd kan alleen afdrukken van de werkpunten, bijvoorbeeld, op 25u kan het besturingssysteem pointsat 25u af te drukken... Heeft u een andere manier om de volledig differentieel opamp met SC_CMFB simuleren? wat betreft

[Quote = wjxcom] Hi hr_rezaee: Ik denk dat op tijd kan alleen afdrukken van de werkpunten, bijvoorbeeld, op 25u kan het besturingssysteem pointsat 25u af te drukken... Heeft u een andere manier om de volledig differentieel opamp met SC_CMFB simuleren? wat betreft [/quote] hi. op tijd kunt de werkpunten, maar het kan het. ac analyse veroorzaken in specifieke tijd. proberen. wat betreft

Hi hr_rezaee: Ik probeer je methode te gebruiken, de netlist is:. PROTECT OP 28U TRAN 0.1NS 30U START = 0U AC 10 december een 200MEG LIB 'D: \ OEFENING \ DESIGNOPA \ CSMC06 \ CSMC.LIB'.... TT . END maar het resultaat is niet goed!

[Quote = wjxcom] Hi hr_rezaee:.? Zou je me vertellen hoe ik de OP [/quote] Gebruik HI kun je deze twee oplossingen te testen op een netlist en rapporteren van de resultaten? thanks betreft

Hi hr_rezaee: het circuit, de netlist van het circuit en de simulatie resultaat is te vinden op de bijlage waarvan de naam is simulation.rar . toen ik de netlist als volgt gebruiken:..... NOISE V (OUTD) VID 10 PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE) TRAN 0.1NS 30U START = 0U LOAD CASCODE.IC0 SAVE TYPE = IC FILE = CASCODE.IC LEVEL = ALL TIME = 25U PZ V (OUTD) VID * OPTIES POST HET KORT NOMOD CAPTAB acout = 0 CSDF = 2 PROBE PROTECT LIB 'D: \ OEFENING \ DESIGNOPA \ CSMC06 \ CSMC.LIB'.... . TT AC 10 december een 60MEG * SWEEP CC 1P 1P 10P de lis bestand is cascode_opa_ac1.lis, en de golf is Aim_ Printing1.pdf; als ik de netlist als volgt gebruiken.: . NOISE V (OUTD) VID 10. PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE). TRAN 0.1NS 30U START = 0U. PZ V (OUTD) VID *. OPTIES POST HET KORT NOMOD CAPTAB acout = 0 CSDF . = 2 PROBE BESCHERMEN OP 25u LIB 'D: \ OEFENING \ DESIGNOPA \ CSMC06 \ CSMC.LIB'... TT AC 10 december een 60MEG * SWEEP CC 1P 1P 10P de lis bestand is cascode_opa_ac2. . lis, en de golf is Aim_ Printing2.pdf; Het is duidelijk dat deze twee resultaten is anders! Nogmaals thanx dat je me helpt!

Hoi Ik heb het getest. eerst proberen deze netlist wanneer ik de netlist als volgt:. NOISE V (OUTD) VID 10 PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE) TRAN 0.1NS 30U START = 0U LOAD CASCODE.IC0 SAVE TYPE =.... IC FILE = CASCODE.IC LEVEL = ALL TIME = 25U PZ V (OUTD) VID * OPTIES POST HET KORT NOMOD CAPTAB acout = 0 CSDF = 2 PROBE PROTECT LIB 'D:.... \ Oefening \ DESIGNOPA \ CSMC06 \ CSMC.LIB 'TT. AC 10 december een 60MEG * SWEEP CC 1P 1P 10P sla het OUTD ac analyse. verwijder alle fles behalve *. sp en model. probeer dan hieronder netlist:. NOISE V (OUTD) VID 10 PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE) TRAN 0.1NS 30U START = 0U PZ V (OUTD) VID * OPTIES POST HET KORT NOMOD CAPTAB acout =.... ... 0 CSDF = 2 PROBE BESCHERMEN OP 25u LIB 'D: \ OEFENING \ DESIGNOPA \ CSMC06 \ CSMC.LIB'. TT AC 10 december een 60MEG * SWEEP CC 1P 1P 10P kun je zien dat twee percelen zijn hetzelfde. Gebruik geen. Op 25u en. Tegelijkertijd te laden. wat betreft

Hallo, hr_rezaee ik deed simulaties met twee bestanden die u hebt opgegeven, maar kreeg niet hetzelfde perceel. De volgende twee netlists zijn mijn stuursignalen en analyse. Kun je me laten zien hoe het probleem op te lossen? Thanks 1. . NOISE V (OUTD) VID 10. PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE). TRAN 0.1NS 30U START = 0U. LOAD MYCASCODE.IC0. SAVE TYPE = IC FILE = MYCASCODE.IC LEVEL = ALL TIME = 25U nominaal.. PZ V (OUTD) VID *. OPTIES POST HET KORT NOMOD CAPTAB acout = 0 CSDF = 2 PROBE. PROTECT. OP 25u. LIB 'cmos35.txt' AC 10 december een 60MEG. afdruk vdb (buitenunit). END 2. Nominaal.. TRAN 0.1NS 30U START = 0U *. OPTIES POST HET KORT NOMOD CAPTAB acout = 0 CSDF = 2 PROBE. PROTECT. OP 25u. LIB 'cmos35.txt' ac 10 december een 60meg. NOISE V (OUTD) VID 10. PRINT NOISE ONOISE INOISE DB (ONOISE) DB (INOISE). afdruk vdb (buitenunit). PZ V (OUTD) VID. END

Hi Gelieve simuleren ze in twee verschillende mappen. wat betreft

[Quote = wjxcom] Hoi, als je gebruik maakt Hspice, kunt u TRAN analyse uit te voeren, en de operationele punten van de schakeling naar een bestand op te slaan, en dan kun je het bestand en voer de AC analyse te laden. Bijvoorbeeld, het uitvoeren van TRAN analyse:... SAVE TYPE = IC FILE = RAIL2RAIL.IC LEVEL = ALL TIME = 25U TRAN 0.1NS 30U START = 0U en dan kun je de AC analyse uit te voeren AC 10 december een 100MEG * SWEEP CC 0.5 P 3P 0.1P. LOAD RAIL2RAIL.IC0 kunt u de hulp van de Hspice manul om de. slaan en. load begrijpen! wat! [/quote] sc_cmfb is een dynamisch common mode feedback, hoe de dc werkpunten te kiezen. Als u kiest werkpunten willekeurig, de resultaten zijn verkeerd.

waarom niet eerst het werkpunt op te slaan en laad het opgeslagen bestand?

Hoi, als je gebruik maakt Hspice, kunt u TRAN analyse, en sla de operationele punten van de schakeling naar een bestand, en dan kun je het bestand te laden en uit te voeren van de AC-analyse. Bijvoorbeeld, het uitvoeren van TRAN analyse:... SAVE TYPE = IC FILE = RAIL2RAIL.IC LEVEL = ALL TIME = 25U TRAN 0.1NS 30U START = 0U en dan kun je de AC analyse uit te voeren AC 10 december een 100MEG * SWEEP CC 0.5 P 3P 0.1P. LOAD RAIL2RAIL.IC0 kunt u de hulp van de Hspice manul om de. slaan en. load begrijpen! wat!
hi mr, wjxcom Zou je me vertellen waarom u tijd = 25u voor deze simulatin? dank

Hi sh.shadmand: Ik denk dat je kunt elk moment gebruiken om simulatie, maar u moet bevestigen dat de uitgang gemeenschappelijke spanning stabiel is!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back