Hoe maak je een DIP16 DESOLDER zonder beschadiging van de raad van bestuur?

D

dkace

Guest
Ik moet een DIP16 DESOLDER. Hoe kan ik het doen zonder schade aan het bestuur? Ik heb een slechte uitrusting - geen desoldeer station-alleen een pomp. Ik ben - zoals altijd open voor suggesties D.

Hoi Ik weet niet welk type chip is, maar meestal is het het makkelijkst / goedkoop genoeg alleen maar om de pennen knippen en Soldeer ze een voor een. Als u warm te veel ik kan eenvoudig zijn om een ​​mulilayer bord beschadigen. Cl

Als de gaten zijn groot genoeg is het geen probleem om het soldeer pin te verwijderen door pin met behulp van de pomp. Maar als je niet hoeft de chip niet meer het is veel veiliger voor de printplaat om alle pinnen snijden met een scherp mes (bij het pakket), verwijder vervolgens de resterende pennen en soldeer uit de gaten een voor een. Mik

Dit zijn vrij streng oplossingen ... Als er iets beters zal ik proberen om de gesneden advies op te volgen. De chip is een astabiele multivibrator en de Q-uitgang wordt verbrand - nu heb ik alleen de _Q. Daarom wil ik het vervangen. Maar het snijden van alle pinnen ... Ik vind het een beetje brutale aanpak. Is er een andere manier? Zoiets als warme Alle bouten van Ance en verwijderen? Is er dan geen middel om dit te doen? D.

Hi Therer zijn tools, maar je zei dat je alleen maar een simpele soldeerbout had. Is het dubbele of multilayer PCB? Als het een multilayer PCB je zou beschadigen, natuurlijk kun je proberen, maar als je niet je gefaald. Als u waarheen de warmte pin proberen door pin en solderen lont en vaccuum te gebruiken om tin te verwijderen. Als er tempo je kunt proberen te wrikken van de pin te zien of het goed is desoldered. Cl

Nou, toen we jong waren, gebruikten we de naald uit de medische spuit (de een, die binnenste gat heeft). Je moet kiezen een, die afmeting van het gat groot genoeg is voor DIP pinnen en buitenmaat te passen in PCB gat heeft. Dan moet je verwarmen met soldeer en ga op pin op de printplaat gat. Herhaal dit proces voor elke pin. Meestal, na dit proces kunt u DIP-pakket gemakkelijk te verwijderen van PCB.

Uw chip is dood. Er is niets brutaal over het verminderen van de poten dan ... In feite is het de beste manier om een ​​DIP-chip te verwijderen terwijl het vermijden van een mogelijke oververhitting van de PCB, die kunnen leiden tot het soldeer pads steeds los. Bestel je kniptang uit en aan de slag! Je kon al klaar, een aantal berichten geleden ... : Wink: / Rambo

EEN CHIP DESOLDER: Get SOLDER BRAID .. of ook wel solderen lont .. niet erg goedkoop .. kunt u ook ook maket deze met de afscherming van een coax-kabel. is gewoon de koperen omvlechting .. u van toepassing heide aan de vlecht en de pad die u wilt Soldeer. het soldeer wordt zuigen door osmose aan de vlecht en het circuit pin of pad schoon is als een nieuw .. geen gebruik maken van een crapy pomp als niet van goede kwaliteit dure! De vlecht of solderen zwak is goedkoop en geweldig! zie hier kijk onder remove solderen http://www.electronics2000.co.uk/gstart/solder.htm

[Quote = eltonjohn] ... je kunt ook maket deze met de afscherming van een coax-kabel. Is nog maar het koperen omvlechting [/quote] bovendien solderen wiek heeft een flux laag die het soldeer verwijderen verbetert sterk door het vernietigen van het oxide borg op koper en tin. [Quote = eltonjohn] geen gebruik maken van een pomp crapy als geen GOEDE KWALITEIT dure! [/Quote] naar mijn bescheiden mening een pomp is beter geschikt voor het solderen er THT componenten dan lont esp. Als de gaten zijn erg strak. Soldeer lont is erg goed van toepassing voor SMD's. Btw. pompen kunnen worden afgestemd door een film van vaseline de cilinder en zuiger Mik

Als het snijden van de pinnen lijkt te brutaal, dan misschien u niet beschikt over de juiste kniptang tool. Ik stel voor het kopen van een precisie-flush-cut kniptang. Een goede kan men gemakkelijk knippen TSOP pinnen regelafstand 0,5 mm. Het is misschien iets duurder, maar goed gereedschap zijn meestal de investering waard.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back