Hoe krijg ik 3 voeding?

G

guest3

Guest
Ik wil graag 3 stroomvoorziening 5V/2A, 15 v/0.3A, -15v/0.3A van AC 220V.
Ik denk dat ik zou moeten gebruiken transformator eerste (transformeren tot 15v of 5v?), En vervolgens corrigeren.En wat moet ik doen?en die regelgever zou kunnen bieden 5V/2A?Bedankt.

guest3 wrote:

Ik wil graag 3 stroomvoorziening 5V/2A, 15 v/0.3A, -15v/0.3A vanaf ac 220v.

Ik denk dat ik zou moeten gebruiken transformator eerste (transformeren tot 15v of 5v?), En vervolgens corrigeren.
En wat moet ik doen?
en die regelgever zou kunnen bieden 5V/2A?
Bedankt.

naar een uitgang met goede stabiliteit te krijgen, moet u ervoor zorgen dat de ingangsspanning van de regelaar is niet minder dan de minimale ingangsspanning in datasheet.using iets van 20 volt DC naar ongereguleerde 2A 5V te krijgen is niet erg verstandig, omdat het leidt tot veel onnodig energieverlies .U kunt gebruik maken van een transformator die meerdere kranen heeft.

Zoeken in dit board, wed ik u zou tientallen ontwerpen die u kunt kopiëren en [/ quote uitvoering vinden]
Ik heb serached vóór de indiening van deze post, havn't Ik vond ze.Ik gebruik de sleutelwoorden: regelgever, macht.met iets van 20 volt DC ongereguleerde 2A 5V te krijgen is niet erg verstandig, omdat het leidt tot veel onnodig energieverlies.U kunt gebruik maken van een transformator die meerdere kranen heeft. [/ quote]
Is het onnodig stroomverbruik is: (20-5) * 2 = 30W?zo groot!
En de transformator zelf macht is (220-20) * 2,6 = 520W??

Ik wil gebruiken 18V 30VA transformator, en vervolgens stuurt de spanning tot drie IC's, 7815, 7915, LM2576-5, is het ok?
Ik zorg voor het stroomverbruik van LM2576 zelf, want 18V input en output 5v terwijl 2A stroom.Het vermogen is 26W, kon de heatsink abosrt de hitte volledig?

Ik wil gebruiken 18V 30VA transformator, en vervolgens stuurt de spanning tot drie IC's, 7815, 7915, LM2576-5, is het ok?
Ik zorg voor het stroomverbruik van LM2576 zelf, want 18V input en output 5v terwijl 2A stroom.Het vermogen is 26W, kon de heatsink abosrt de hitte volledig?

guest3 wrote:Is het onnodig stroomverbruik is: (20-5) * 2 = 30W?
zo groot!

En de transformator zelf macht is (220-20) * 2,6 = 520W??

Ik wil het gebruik van gemeenschappelijke inductie eerste, en krijgen in brug gelijkrichter, en dan hoge frequentie transformator.Ik wil laten de transformator uitgang 3 volt.10V, 18V,-18V.Is dit resonable?5v levering LM2576, de andere twee zijn 7815/7915.

spanning wat je wilt maken van 3V?u lezen shoud datasheet van de onderdelen die u vermeld om ervoor te zorgen dat de ingangsspanning is geschikt voor them.you betekenen dat u wilt schakelende voeding?

Ik stel voor dat u gebruik maken van 18 V voor de 5V output en de 15 V-uitgang.
De LM2576-5 heeft ongeveer 75% rendement dus op 2A we spreken hier van circa.7W van warmte.
Als je voldoende koeling mogelijk te maken, zeggen 2.5degC / W, het zal worden verwarmd met slechts minder dan 20 graden boven de omgevingstemperatuur, en dit is perfect in orde.
Dit zal vereenvoudigen uw route en u zal ten volle te profiteren van het gebruik van schakelende spanningsregelaar ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back