Hoe kan ik schrijf nieuwe speciale tekens op mijn HD44780 LCD

L

lanndegeth

Guest
Hoi, ik gebruik C18 compiler, en de taal C, en TCP / IP stack. Ik wil nieuwe personages te creëren en weer te geven op HD44780. Hoe kan ik het beheer van deze? Dank je wel ...

Bedoel je speciaal teken anders dan vermeld in de pdf blad ... Het heeft betrekking op het grootste deel van de personages .... Als u weet dat de ascii waarde van het teken dat u wilt afdrukken, dan kunt u afdrukken op het LCD-scherm ...........

Nee, ik wil nieuwe andere tekens dan HD44780 tekenset geschreven op datasheet te creëren.

Ja als u de ASCII-waarde van dat symbool of karakter weten ...... maar niet zoals grafische lcd soort ........

Ik probeerde het. Maar ik moet een aantal Turkse tekens schrijven. Ik schreef de ascii waarden van hen, maar LCD display verschillende karakters.

kunt u hier uw werk, zodat iemand u kan helpen .... raden het werk en antwoord zou leiden naar nergens .............

Kijk naar de data sheet, er zijn een aantal gereserveerde tekens die kunnen worden geschreven alsof ze normale RAM-geheugen, maar zijn eigenlijk in het font-geheugen. Als u verzendt binaire getallen om ze de overeenkomstige pixels in het LCD-scherm te activeren. Je moet het teken dat u wilt tekenen, te lezen als rijen van pixels en de 'aan' pixels op '1 'en' off'' pixels op '0 'om te zetten in binaire getallen maken, moet je dan schrijven deze nummers aan het karakter RAM . Na het aanmaken van het nieuwe teken je het gebruikt als elke andere. Brian.

[FONT = "Microsoft Sans Serif"] [FONT = "Tahoma"] [FONT = "Verdana"] Schrijven naar CG RAM. Het schrijven naar CG RAM is een partij als de cursor naar een bepaalde positie op het display en weergave van tekens op die nieuwe locatie. De stappen zijn: Reset RS en R / W pennen van het LCD-scherm om het LCD te bereiden om te accepteren de instructies van de CG-RAM-adres instellen door het sturen van een instructie byte 64 tot 127 (locaties 0 tot 63 in CG RAM). Schakel over naar Data mode door het veranderen van het instellen van de RS pen bytes Stuur met de bitpatronen voor uw symbool (s). De LCD-controller automatisch verhoogd CG RAM-adressen, net als de cursor positie op het scherm doet. Om CG RAM te verlaten, schakelt u naar MODE commando om adresteller ingesteld op een geldige weergave-adres (bijvoorbeeld 128, 1ste karakter van 1e lijn), de duidelijke scherm instructie (byte 1), of de woning instructie (byte 2). Nu bytes weer worden weggeschreven naar het zichtbare gedeelte van het beeldscherm. Om te zien de aangepaste karakter (s) die u hebt gedefinieerd, drukt u ASCII-codes 0 tot en met 7. gekopieerd van onderstaande link: [url = http://www.dinceraydin.com/lcd/custom.htm] Aangepaste Karakters [/url] [/FONT] [/FONT] [/FONT]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back