hoe kan ik ModelSim waveform data om te zetten in matlab,

J

junchaoguo51888

Guest
hoe kan ik ModelSim waveform data om te zetten in matlab, en simuleren met matlab? een andere vraag is hoe kan ik decimale breuk omzetten in binaire, mijn doel is meervoudig twee decimale breuk en output het uiteindelijk met de FPGA.

Hoi, ik denk niet dat dat je waveform gegevens direct te exporteren naar Matlab. U kunt bouwen aan een VHDL-component in uw thest bench dat de signalen die u wilt opnemen in een tekstbestand. Op elk evenement op de door u geselecteerde signaal, het opnemen van de tijdwaarde (nu) ant van de signaalwaarde. Dan kunt u het gebruiken als een input tabel in matlab. Voor de fractie multiplier, zal ik het doen in verschillende stap: vergelijking is: A / B * C / D 1) vermenigvuldigen A * C (als A n bits bereik en C is m bits bereik, dan is het resultaat m + n beetjes range) = E 2) vermenigvuldig B * D = F 3) verdelen E / F: je kunt maken van opeenvolgende aftrekken (lange tijd algoritme, maar simpel ...) Ik hoop dat dit zal u helpen: wink:

Hallo, ik weet niet of het kan je helpen, maar ModelSim en MATLAB heeft een nieuwe toolbox die helpen bij het co-design te doen. Het is ModelSim link. U kunt een 30 dagen evaluatie op matworks site. In wezen, matlab woks als een server die opdracht te sturen naar ModelSim (vsim, kracht en ga zo maar door) om een simulatie te doen. De ingang van de testbank kan een blok van Simulink en je kunt gebruik maken van de resultaten in matlab te vergelijken en visualiseren van de resultaten. Ik hoop dat dit u zal helpen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back