Hoe kan ik modelleren een eindig grondvlak met HFSS?

R

rey843

Guest
Hallo vrienden, ik probeer een eenvoudige simulatie, zoals een monopool op een eindige grootte PEC grondvlak. Hoe kan ik modelleren in HFSS? Wat ik deed is dat ik de plaat toegewezen als PEC, maar niet oneindig grondvlak. Daarna heb ik ofwel een golf-poort of forfaitaire poort voor excitatie. Ik had luchtkast rondom de monopool en de plaat. Ik bedoel het grondvlak plaat is ergens in het midden van het luchtfilterhuis. Ik heb wat resultaat, maar ik weet niet of ik vertrouw op mijn resultaten. Dus, heeft iemand hier gedaan met een soortgelijk probleem? Kun je wat je gedaan hebt? Bedankt. - Rey

Azulykit, Bedankt voor het bemoedigend. Maar hoe zal ik zeker dat dit juist is? Zoals ik kon het niet vinden geen voorbeeld als deze te vergelijken. Enig idee?

HI, ik denk dat wat je deed juist is. U kunt de planes. Als je kunt zien wat straling onder je grondplaat (omdat de grond eindig is), dan is het juist.

Ja, ik heb een paar straling op de achterzijde van de eindige grootte grond. Dus, maakt het zeker opzicht echter de straling op de achterzijde groter is dan ik denk. Ik heb de maat van het grondvlak, en de rug straling nog vrij groot. Dus, ik vraag me af of er een manier waarop ik het kan valideren. Bedankt voor het antwoord.

Software en modellen zijn slechts hulpmiddelen. Om te zien wat "juist" men moet bouwen en testen hardware. Dat is waar het rubber aan de weg.

Hallo, bedankt voor de steun. Ik vond een goed papier te valideren als de grond vlak is set-up correct met HFSS. Het papier is door John Huang, en het is op IEEE Trans Antenna en voortplanting. De naam van het papier is "De eindige maaiveld effect op de microstrip antenne straling patronen". Dus, kunnen we vergelijken onze resultaten met antennes berekende en gemeten in die krant te zorgen dat de simulatie is goed set-up. Daarna kunnen we de software gebruiken om een ​​uitgebreid werk te doen, doe dan een experiment als faciliteit toelaat. Nogmaals bedankt! - Rey

Hi rey843 ik werk in antenne zoals uw ontwerp in HFSS maar, ik doe wat je eindig grondvlak zeggen en maken het perfect E en niet infnite en straling vak onder de eindige steunvlak en het resultaat is verkeerd en niet voldoen aan zowel de return loss en winst kunt u ook uw ontwerp zoals ik het kan vergelijken met mijn? ik werk in papier "Ontwerp van een stemvork soort UWB Patch" Door: AHM Zahirul Alam en dit is de HFSS bestand als u check it en stuur mij? Dank bij voorbaat M.Hassanien

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back