Hoe kan ik maximum spanning?

C

conmgt

Guest
Hallo,
Ten eerste, ik ben nieuw op dit forum en ik ben niet snuggere in de elektronica, maar ik ben een elektricien.
Ik heb een commerciële rang Planer hout dat is 2 jaar oud.Er is een grote platte metalen tafel die beweegt op en neer door middel van 4 schachten spiraal ketting aangedreven door een motor 24VDC gemaakt door Elra.De machine zelf wordt gevoed door 240VAC 3 fase.Er is een kleine transformator voor de DC-motor met een output van 30VAC / - 4V.Gehecht aan het is een eenvoudige pc-karton met een gelijkrichter (4 posts) en een 50V 10.000 MF condensator.Dat
is het.
Het probleem is dat op een punt de 30VAC in de pc boord geproduceerd 50 VDC en verbrand dat 24VDC motor ... $ 400!Nu wordt de uitvoer naar 30VDC opnieuw.De vraag is, hoe kon dit gebeuren?Meer belangrijk, hoe kan ik voorkomen dat het?Kan ik iets tussen de gelijkrichter en de motor te voorkomen dat iets meer dan 30VDC van door?Ik denk een soort van een diode.Moet ik de limiet VDC tot 24?
Let's keep it in laymans voorwaarden.Bedankt
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Er
is een gelijkrichter circuit bekend als een brug gelijkrichter en een condensator voor het filteren van de uitgangsspanning.Maar dat smoothing aanzienlijk verhoogt de gemiddelde gelijkstroomvoeding tot bijna de maximale waarde (1,4 × RMS waarde).
Dit kan verklaren tot een 45-50 Vdc gemeten voor een onbelaste situatie.Ik veronderstel dat deze spanning zal dalen tot 30-35Vdc als de motor is aangesloten.
Met het oog op het ontwerpen van een spanning stabilisator moet u weten wat de maximale stroom die door de motor of het nominale vermogen.

Hoe dan ook, ik neem aan dat dit is ontworpen om te werken en willen dat de motor niet was verbonden met een ander probleem.