Hoe kan ik maximum spanning?

C

conmgt

Guest
Hallo,
Ten eerste, ik ben nieuw op dit forum en ik ben niet snuggere in de elektronica, maar ik ben een elektricien.
Ik heb een commerciële rang Planer hout dat is 2 jaar oud.Er is een grote platte metalen tafel die beweegt op en neer door middel van 4 schachten spiraal ketting aangedreven door een motor 24VDC gemaakt door Elra.De machine zelf wordt gevoed door 240VAC 3 fase.Er is een kleine transformator voor de DC-motor met een output van 30VAC / - 4V.Gehecht aan het is een eenvoudige pc-karton met een gelijkrichter (4 posts) en een 50V 10.000 MF condensator.Dat
is het.
Het probleem is dat op een punt de 30VAC in de pc boord geproduceerd 50 VDC en verbrand dat 24VDC motor ... $ 400!Nu wordt de uitvoer naar 30VDC opnieuw.De vraag is, hoe kon dit gebeuren?Meer belangrijk, hoe kan ik voorkomen dat het?Kan ik iets tussen de gelijkrichter en de motor te voorkomen dat iets meer dan 30VDC van door?Ik denk een soort van een diode.Moet ik de limiet VDC tot 24?
Let's keep it in laymans voorwaarden.Bedankt
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Er
is een gelijkrichter circuit bekend als een brug gelijkrichter en een condensator voor het filteren van de uitgangsspanning.Maar dat smoothing aanzienlijk verhoogt de gemiddelde gelijkstroomvoeding tot bijna de maximale waarde (1,4 × RMS waarde).
Dit kan verklaren tot een 45-50 Vdc gemeten voor een onbelaste situatie.Ik veronderstel dat deze spanning zal dalen tot 30-35Vdc als de motor is aangesloten.
Met het oog op het ontwerpen van een spanning stabilisator moet u weten wat de maximale stroom die door de motor of het nominale vermogen.

Hoe dan ook, ik neem aan dat dit is ontworpen om te werken en willen dat de motor niet was verbonden met een ander probleem.

De 240VAC naar 24VDC stroomvoorziening die het apparaat maakt gebruik van een van de eenvoudigste gemaakt.Als de netspanning verschilt dus zal de gelijkstroomvoeding uitgang.Mister_rf Zoals reeds vermeld,
is de uitgangsspanning zal ook variëren met motor belasting.

Hier zijn een paar benaderingen kunt u:

Voeg een breekijzer circuit aan uw bestaande stroomvoorziening.Dit zal effectief korte uw voeding wanneer de spanning te hoog is, aldus Popping een zekering / stroomonderbreker maar de bescherming van uw motor.

Een andere benadering is te kijken naar goedkope vervanging van de voeding met een schakelende voeding die zullen altijd leiden tot de 24VDC vereist, ongeacht de hoofdbrandblusleidingen schommelingen.Deze voedingen zal ook incorperate over-voltage en overregulering huidige bescherming voor de bescherming van uw hoge dollar motor.Het probleem wordt dan om uit te zoeken wat de maximale stroom van de motor veilig kunnen trekken, dan kunt u een passende voeding.

Ten eerste, bedankt voor uw antwoorden.
De output van 50VDC werd voorkomen, terwijl ik las in de transformator 245VAC en 34VDC verlaten en te gaan op de gelijkrichter.Ik verward over waar de extra spanning was uit.Wat de huidige trekken, is er een zekering die zegt T8L250V ... 8A?Ik
heb e-mail de motor fabrikant voor specs.

U zegt:
Citaat:

245VAC in de transformator en 34VDC waarbij het

yep ... I meant 34VAC.Die voeding u noemde lijkt perfect en stof zal geen probleem omdat er een afgesloten ruimte voor het geheel van de elektronica, plus deze motor wordt gebruikt voor 10-15 seconden in een tijd misschien 4 keer per dag.Ik zou niet verwachten dat ze veel warmte.

Toen ik voor het eerst gecontroleerd op DC output 3 weken geleden kreeg ik de 50V lezing die instemt met de 1,4-regel geen belasting.Vandaag zijn 34VAC tot 245VAC met een 30VDC uitgang met wederom niets aangesloten op de DC uitgang.Ik
ben verward.Is het defect?
De fabrikant van de machine wil verkopen mij een nieuwe exacte vervangende voeding voor $ 180, gebaseerd op de 50V gemeten ik 3 weken geleden.Ik
weet niet zeker wat ik ga doen.Misschien
zal ik het breekijzer mezelf en het gebruik van de oude voeding.

Mijn gebouw heeft een 2 fase dienst en ik
ben draaien de machines op een statische fase wisselaar.Toen ik eindelijk de kans krijgt,
zal ik overstappen naar 120/208Y.Ik heb een 1000A belangrijkste panel en het nut bedrijf opzetten van een nieuwe paal met de transformatoren.

Dus is de zekering 8A?

Citaat:

Toen ik voor het eerst gecontroleerd op DC output 3 weken geleden kreeg ik de 50V lezing die instemt met de 1,4-regel geen belasting.
Vandaag zijn 34VAC tot 245VAC met een 30VDC uitgang met wederom niets aangesloten op de DC uitgang.
Ik ben verward.
Is het defect?

Wat 30VDC wordt de juiste waarde ...
well ... gezien het feit dat het de motor zegt 24VDC op, het
is waarschijnlijk een beetje hoog als er iets.Zeker 50V is niet goed.Ik kan niet zeggen zeker als de motor is verloren aan hoge spanning.Alles wat ik weet is dat er geen continuïteit en dat nadat ik losgekoppeld
is het leidt en gecontroleerd om de macht te komen (7 dagen na het werken niet meer) Ik lees 50V.

De transformator is benut voor 30VAC voor een solenoïde waardoor de feed op de motor.

Ik koop de geschakelde voeding als ik kan krijgen op een vrijdag.

Aan het gebouw hoofdbrandblusleidingen Ik lees 240V en al mijn machines werden geleverd klaar voor 240 vs 208 en kan gemakkelijk worden gewijzigd zodra ik over mijn dienst.Elke tranformer in mijn machines hebben aparte kranen voor 208, 240 en 400.Deze was aangesloten op een 240.

Van de vier draden voederen de fase-omzetter, de twee uit fase A go straight to L1 en L2, de twee uit fase B worden gebruikt voor het maken van L3 in de converter.

Ik heb niet dacht hoe "quote" op een forum nog dus ik excuses voor dit niet te doen.

Citaat:

De transformator is benut voor 30VAC voor een solenoïde waardoor de feed op de motor.

Ik bestelde de stroomvoorziening u voorgesteld.Jameco had een geweldige prijs.Helaas
ben ik
3000 mijl af en nam een treffer voor de scheepvaart.Ik moet deze machine draait door vrijdag.Het was te laat op de dag voor de scheepvaart van andere tijdzone.

Hoe dan ook, interessant punt over de 'noid.Ik
ben nu thuis, maar ik check het morgen.Het zou leuk zijn om niet te moeten zowel de levering en ik
zal u de converter output onder verschillende belastingen ook.

Kan omzetters worden parallel lopen?Ik
ben behoorlijk veel draaien om zijn grenzen op gelegenheid.Ik heb twee die bij de woning en het echt niet kan verdelen de 9 lasten gelijkmatig tussen hen omdat er geen patroon waarbij ladingen gaan simultaan.

Misschien moet ik bepalen welke van de drie 240 VAC-feeds rechtstreeks afkomstig van de 2ph dienst en zet de stroomvoorziening op hen.

Heb je roterende omvormers voor 2ph te 3ph of 1PH te 3ph?Mijn grootste motor 10hp.I "m in het midden van het installeren van de nieuwe dienst ... moet worden gedaan in ongeveer 6mos.Toegevoegd na 1 uur 8 minuten:Ik
ben het bevestigen van de schema's.Page 1 toont de transformator, de motor, en de schakelaars.De switches zijn beoordeeld voor zowel AC DC.
"3K1" is de "noid.Ik zie dat hij niet de macht 'noid, maar lijkt te worden ingeschakeld is.Ik heb de specsheet op uit Tyco.

http://catalog.tycoelectronics.com/TE/bin/TE.Connect?C=1&M=BYPN&TCPN=3-1393230-2&RQPN=RP310024

De foto op de spec sheet blijkt niet de basis is gemonteerd is.

Voor mij, ik denk niet dat het uitmaakt of het AC of DC.En jij?

Het schema is anders dan je despription in zoverre, dat er geen 10 MF condensator wordt geïmpliceerd.Dat is belangrijk,
want de spanning ist aanzienlijk lager zonder een condensator.Het
is ook een plausibele oplossing,
want de spanning zou minder belasting ten laste.In dit geval, met de juiste transformator draadtappen geselecteerd, de motor moet zijn tegen de spanning van 30 V bij middel van de exploitatie.Ik zag ook dat een twee-snelheden voor de motor is bereikt, een risico van overbelasting zou snel range.De twee snelle optie is ook een reden, waarom de DC-oplossing voor het aanbod kan worden ongepast.

Ik ben het ermee eens, de 10.000 LF condensator is niet in het schema, maar het is zeker op de transformator ... zie pic.Kunt u beschrijven waar zie je de twee snelheden.Ik denk dat ik herinner me dat er twee snelheden, maar ik kon niet zien op de schema's.

Ook de exisitng transformator zegt Netzteil: Max.30VDC/7A moet ik verder gaan met een 30V voeding?De motor duidelijk zegt 24V ... zie pic.De stroomvoorziening ik besteld kunnen 20-28VDC, maar een ander model biedt 27VDC tot 33VDC.Ik heb echt wel behoefte om dit recht.Controleer mijn andere posten voor meer foto's.Bedankt

Het schema is zeer behulpzaam.
De voeding wordt getrokken een beetje vreemd, maar uit je vorige foto's Ik kan duidelijk zien de grote elektrolytische cap in de stroomvoorziening.

Ik zie dat het relais (3K1) wordt aangedreven door een compleet andere bron, dus het zou moeten werken met de 24VDC voeding.

Het schema toont handmatige schakelaars voor maximaal (3S1) en omlaag (3S2) werking op hoge snelheid.Geen probleem daar.

Het relais 3S3 verschijnt automatisch bediening van de motor op lage snelheid, alleen.Het relais schakelt 3S4 uit langzame snelheid aan hoge snelheid, en schakelt over naar handmatige bediening alleen.Betekent dit klinkt als hoe het apparaat werkt?Zo ja, over te schakelen op de 24VDC voeding zal je verliest de doorgaans trage werking in automatische modus.In plaats daarvan zul je een hoge snelheid voor zowel automatische en handmatige bediening.Dit kan een probleem.

Ik merk uit het schema dat de transformator (3T1) primaire is bekabeld naar L1 en L3.Als L3 is de pseudo fase van uw statisch 3ph omzettingstoestel vervolgens uw probleem is waarschijnlijk uw 3ph omzetter, en moet u overschakelen naar het gebruik van de L1 en L2 voor de primaire transformator.

3S1 wordt een hoogte Cutoff schakelaar (te hoog), 3S2 (te laag).

3S3 is een drukknop voor stapsgewijze verhoging van de tabel (slechts) ... erg belangrijk.

3S4's zijn voor het handmatig op en neer.

Als ik het goed begrijp, de gelijkrichter krijgt zijn input van de 9.5VAC tik toen de incrementele 3S3 knop wordt ingedrukt.

OK, ik denk dat ik iets nodig tussen de DC uit de oorspronkelijke aanbod en de motor.Eventuele suggesties?

Het
is eigenlijk niet verwonderlijk om gedeeltelijk verschillende schema's voor een machine.Dus ik kan niet zeggen, als de twee snelheden operatie is in de huidige machine versie.In het schema echter 3S4 presteert snelheid verkeer en 3S3 langzame snelheid.3K1, gevoed door een andere voorziening, zoals gezegd, alleen het bereiken van de veiligheidsketen functie voor de auto naar mijn mening.

De voeding type plaat duidelijk 30V DC.Wanneer een condensator wordt gebruikt in het circuit, de transformator kan worden verwacht dat deze een lagere AC uitgangsspanning, bijvoorbeeld 25 V. Dan de motor moet worden operatable zonder schade,
met name als de "50% ED" van het type plaat geeft aan dat slechts discontinu werking is bestemd.Geen belasting spanning met motor uitgeschakeld kan worden waarschijnlijk hoger, maar zou niet zeggen dat te veel.

Zo deel ik johnyaya
de overweging, dat de ingangsspanning van de transformator kan worden te hoog.Ik zie de foto, dat het bekabeld voor 230, heb je meten ingangsspanning op de terminals?

Daarnaast denk ik, het
is normaal nuttig telefoon fabrikanten (Felder) technische ondersteuning, met name indien duidelijk ongedocumenteerde wijzigingen aan de bedrading bestaan.

PS: Ik denk niet, dat een verandering aan de machine is noodzakelijk.Als de ingangsspanning op de transformator is te hoog, je kon draad voor 400 V plaats.Als de motor in beweging is nog steeds (met aanvaardbare snelheid), dan zou alles OK

Ik
ben al aan de telefoon met Felder.Hun dienst jongens zijn goed met de mechanische bits maar stumped op de elektronica.Ze willen me gewoon te kopen, een andere een van de transformatoren.Moet het niet hebben overspanning bescherming?Dat zou kunnen hebben opgeslagen mijn $ 400 motor.Op dit punt
ben ik denk ik moet gebruik maken van de bestaande stroomvoorziening en voeg bescherming.Hoe zit het met de Mean Well SD-350 quater-24?

Citaat:

3S1 wordt een hoogte Cutoff schakelaar (te hoog), 3S2 (te laag).

3S3 is een drukknop voor stapsgewijze verhoging van de tabel (slechts) ... erg belangrijk.

3S4's zijn voor het handmatig op en neer.

Nou luitjes, Ik ben net terug uit het afhalen van de nieuwe motor en een nieuwe originele voeding voor $ 480 totaal.Ik kom aan gewerkt vannacht.

Uw recht over 3S4 en ik
zal zeker kijken wat het wilde been en ervoor te zorgen dat de voeding uitgeschakeld is.Ik
ben ook gaan proberen FVM denkt over het gebruik van de 400VAC tik op en zie hoe snel de tafel beweegt op en neer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back