Hoe kan ik gebruiken ir ontvanger en zender met 8051

N

navneet sngh

Guest
hi .... om everyone.i ben een nieuwkomer op het gebied van embedded systems.i hebben gekocht een kit voor het beoefenen van 8051, AVR, PIC, arm, Arduino en enkele andere microcontrollers.it heeft ook led's, zeven segment display, lcd, ir-ontvanger, IR-zender etc. Ik ben oefenen op 8051. Kan iemand mij vertellen hoe het gebruik van IR-ZENDER en IR-ontvanger te maken met 8051 ....... please help me ...

Als je hebt de IR-modules kant en klare dan zullen ze gebruik maken van een comparator IC bij de ontvanger. de uitgang van de comparator moet worden gegeven aan de controller poort pin .. De IR-zender en reveiver moeten tegenover elkaar staan binnen een afstand van 5 of 6 cm. wanneer ze elkaar fave en signaal bereikt de ontvanger dan uitgang van de comparator zal hoog zijn ... wanneer u een obstakel daartussen ze de uitgang gaat laag. dus zet dit uit moet worden aangesloten op de haven pin en scan de haven pin ....[ COLOR = "Silver"] [SIZE = 1 ]---------- Bericht toegevoegd om 08:16 --- ------- Vorige post was op 08:07 ----------[/SIZE]

kunt u mij vertellen van het programma in C voor deze ....

De kit moet voorbeeldcode voor u? of anders zal ik later posten aan het eind van de dag .......

er is geen voorbeeld code met de kit ... thanx bij voorbaat voor het plaatsen van de programma

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Bericht toegevoegd om 18:02 ---- ------ Vorige post was om 17:08 ----------</span></span>
can u ook mij vertellen hoe om te controleren of mijn ir zender en ontvanger goed werken door gebruik te maken led's

Macht op de LED als per aangegeven schakelschema en zien de led usinh mobiele camera .... je zou moeten zien de led op .. Als u rig de ontvanger als per circuit dan thhen wordt ingeschakeld wanneer IR buiten bereik is .. zo afstemmen van de pot tot max. bereik te krijgen

Beste Navneet, U hebt gevraagd, zoals (Hoe kan ik gebruik). Want wat ur gaan IR te gebruiken? Overdragen van gegevens of enige controle toepassingen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back