Hoe kan ik een beetje permanent op te slaan in de FPGA?

Z

zarakhan

Guest
hi. Ik moet sparen een beetje in FPGA, permanent. is het mogelijk? hoe?

ja! u programe ur FPGA als een RAM / ROM en sla de gegevens in die FPGA

Hallo, het is eigenlijk heel simpel. Laten we zeggen dat je een 4-bit breed, 8 locatie ROM aan te maken. (Laten we slaan gewoon het adres van de locatie + een constante 8) Hier is de code in VHDL. bibliotheek IEEE, het gebruik ieee.std_logic.all, entiteit ROM is poort (ADR in: std_logic_vector (2 downto 0); - ROM Adres (0 --- 7) Gegevens uit: std_logic_vector (3 downto 0) - Gegevens worden opgeslagen in ROM), eind ROM; architectuur Store van de ROM is beginnen proces (ADR) - Gevoeligheid lijst begint bij ADR is wanneer "000" => DATA DATA DATA DATA DATA DATA

Ik denk dat zarakhan wil een niet-vluchtig geheugen. Hoe vaak heb je nodig om de "vaste" bit te veranderen? Misschien kan je gebruik maken van een FPGA die intern flash-geheugen, zoals de nieuwe Xilinx Spartan-3AN serie:

[Quote = zarakhan] hi. Ik moet sparen een beetje in FPGA, permanent. is het mogelijk? hoe? [/quote] Tot en tenzij je een flash niet-vluchtige geheugens in de FPGA, je kunt er niets permanent opslaan in het. Bij het opstarten, de FPGA wordt geconfigureerd vanuit het externe geheugen (egPROM), zodra de stroom wordt uitgeschakeld, niets, zelfs niet uw ROM, blijft binnen. wat echo47 heeft gesuggereerd kan de optie zijn.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back