Hoe kan ik dit probleem oplossen met behulp van de wet van Archimedes '?

P

Powersys

Guest
A 1967 half Kennedy-dollar heeft een massa van 1,150 x 10 ^ (-2) kg (0,0115 kg).
De munt is een mengsel van zilver en koper, en in het water de munt weegt 0,1011 N. Bepaal de massa van zilver in de munt.
(Gezien ρ (goud) = 19,3 x 10 ^ 3 kgm ^ 3; ρ (zilver) = 10,5 x 10 ^ 3 kgm ^ 3)Thanks in advance.

Je moet niet anderen vragen om je huiswerk voor je doen.Maar een hint.Uit de gegeven data bepaalt u het volume van de munt.Van de munt volume en de dichtheid van de twee metalen die je kan vinden hun verhoudingen en vervolgens hun absolute bedragen.

Hi winderig, het is niet huiswerk als ik ben geen student.Iemand vroeg mij deze vraag en ik kon hem geen antwoord en daarom wil ik hier adviezen hebben.Hij vertelde me dat de oplossing die hij kreeg niet dezelfde was naar het antwoord in het naslagwerk.Het antwoord in het naslagwerk is 6,34 x 10 ^ (-3) kg.Hij wil bevestigen of zijn methode juist is of niet.Bedankt.

Sorry about that.Hier is een meer gedetailleerde methode.

1.Uit het verschil in gewicht munt in en uit het water kunt u het gewicht van het water verplaatst.

2.Van de dichtheid van water kun je het volume van de munt.

3.Van de munt volume en het gewicht kunt u de munt dichtheid.

4.Dan vindt de verhouding van de samenstellende dichtheden aan de munt dichtheid gelijk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back