Hoe kan ik alleen maar 4 bits microcontroller van de haven in C toegang te krijgen

Q

quris_terris

Guest
im gebruik van poort 1 van de microcontroller n wil slechts vier bits tegelijk acess zonder andere vier bits. Ik wil dit doen in C language.i wilt methode die op vier bits te werken in een tijd niet een voor een beetje.

Op output, je fake dit door het instellen van de "ongestoord" bits om de waarden die ze al hebben.

Als u slechts 4 bits tegelijk te openen kies dan maskeren bediening met behulp van bitwise operators & (Bitwise AND) | (bitsgewijze OR) .... voor bijvoorbeeld var = 79 tot en met slechts 4 lagere bits en de originele niet met "0F" te gebruiken. temp = var & "0F", hetzelfde geldt voor de bovenste 4 bits te gebruiken "F0"

[Quote = quris_terris] im gebruik van poort 1 van de microcontroller n wil slechts vier bits acess in een tijd zonder storende andere vier bits. Ik wil dit doen in C language.i wilt methode die op vier bits te werken in een tijd niet een voor een beetje. [/Quote] kan je misschien duidelijker omschrijven welke taken je gaat uitvoeren op de haven .. Als de poort is bidirectioneel (lees + schrijven), is het ok om in 8bits lezen op een moment, je 4bits aan te passen en terug te schrijven 8bits.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back